Links, rechts de polarisatie van Europa en Nederland

 foto van Sonja van den Ende.

Polarisatie

Polarisatie is het veroorzaken van een conflict of het versterken van tegenstellingen tussen partijen of bevolkingsgroepen. Wat nu dagelijks gebeurd in de politiek en het maatschappelijk leven in Nederland , maar eigenlijk een “ziekte”die de hele Westerse wereld teistert van Nederland tot Duitsland, Frankrijk  tot de VS!

Dit is een leuke verwoording die op Wikipedia staat: Ondemocratische regimes gebruiken maatschappelijke polarisatie voor het creëren van een zondebok. Het regime kan kritiek ontkennen door de schuld te geven aan een bepaalde minderheid. Dus als ik er goed over nadenk, zijn de EU landen ondemocratische landen, want zij demoniseren Rusland en andersdenkende in de maatschappij, zij geven Rusland de schuld ondemocratisch te zijn, terwijl zij het zelf doen.

Denk aan de “Russiagate” in Nederland.

De Nederlandse Russiagate gaat verder…Alexander Pechtold wordt aangeklaagd wegens disriminatie tegen Russen!

Wat de AIVD en de media je niet vertellen over de ‘Russische hacks’

Je mag niet liegen, maar het is geen doodzonde”, zei Rutte dinsdag nadat zijn VVD-maatje Zijlstra in een emotionele verklaring afscheid nam van zijn ministerschap en de vaderlandse politiek.

Wat Rutte betreft had Zijlstra niet weg gehoeven. “Als je het onderscheid maakt tussen geen probleem, een gemiddeld probleem en een groot probleem, heb ik dit niet als een groot probleem gezien”, zei Rutte in het Kamerdebat. Dus liegen mag het maakt niets uit al vertel je morgen dat je bij Trump in zijn “tower”was, alles mag en niets is een “doodzonde”.

Afbeeldingsresultaat voor polarisatie

 

Alleen Poetin en Assad die mogen niet liegen en zijn een regime, als de definitie van een regime gegeven wordt bij polarisatie dan zijn Syrië en Rusland geen regime, maar een democratie. Nederland en de westerse landen zijn een regime, bepaalde dingen mag je niet zeggen, het woord anti-semitisme wordt te pas en te onpas naar je hoofd gegooid.

De politiek is zo ondemocratisch en gepolariseerd zoals het nog nooit voorgekomen is.

We gaan zware tijden tegemoet in Europa, of het wordt een totale autoritaire veel volkeren staat, zo iets als 1984 of het valt uit elkaar, maar de klok staat op twaalf en kan niet meer teruggedraaid worden!

Bron: NPO, politiek, Wikipedia

Please follow and like us:
0

De Nederlandse Russiagate gaat verder…Alexander Pechtold wordt aangeklaagd wegens disriminatie tegen Russen!

 

Gerelateerde afbeelding

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Is het al niet genoeg dat Halbe Zijlstra is opgestapt, wegens leugens en propaganda tegenover Poetin en de Russische Staat, doet zijn ex-ambtgenoot Alexander Pechtold, leider van D’66, er nog een schepje bovenop!

Volgens diverse MSM kranten en website’s, is hij zo geobsedeerd door haat  tegen de Russen, dat hij er nu dingen uitkraamt als: IK HEB NOG NOOIT EEN RUS GEZIEN  “die zijn fouten zelf rechtzet! Een discriminerende uitspraak, waar verschillende Nederlandse-Russen nu aangifte tegen gedaan hebben.

Naar aanleiding van de verklaring van de minister van Buitenlandse Zaken  Zijlstra, dat hij gelogen heeft over zijn ontmoeting met Poetin, heeft de D66-leider  Pechtold tegenover de media, waaronder de NOS, het volgende verklaard: ‘…Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.’ 

“Hiermee suggereert dhr. Pechtold namelijk dat alle Russen niet te vertrouwen zijn en/of liegen. Dergelijke uitspraken belemmeren  ernstig in het  functioneren binnen de Nederlandse maatschappij, temeer omdat  Pechtold één van de huidige regeringspartijen vertegenwoordigt.”

Gerelateerde afbeelding

De propaganda zit zo diep  bij de Nederlandse pseudo -regering, zo diep dat het er vanaf druipt en gewoonweg walgelijk is, ze geloven in hun eigen leugens dat is het ergste.  Hieronder het relaas van een andere Russische Nederlandse landgenote, Natalia:

Ik zou u willen vragen: heeft u ooit gehoord van zo ’n Nederlands beleid en van de voorzitter van de partij d’ 66 Alexander Pechtold, het is ongehoord en beschamend?! In Rusland en bij de meeste  Russen, is zijn naam vrijwel onbekend.  Hij weet veel over ons de Russen, volgens zijn woorden.
Gisteren verdedigde Pechtold zijn ex-collega in de regeringscoalitie, Halbe Zijlstra, die afgetreden is.

1. Hij (Halbe) loog dat hij in 2006 aanwezig was in een belangrijk gesprek bij de Russische president Vladimir Poetin;

2. Hij (Halbe) loog dat hij Poetin persoonlijk hoorde zeggen dat hij een plan heeft om Rusland groot te maken en landen te annexeren, waaronder Oekraïne, Wit-Rusland en de Baltische Staten.

Zoals u kunt begrijpen, werd Zijlstra’s verklaring onmiddellijk geloofd en zijn woorden werden een basis voor argumenten die de relatie tussen Nederland en Rusland totaal hebben geruineerd. Maar, zoals we nu zien, is het oordeel geveld niet door de politiek maar door de media over de onprofessionele diplomaat Zijlstra, die een belangrijke bijdrage geleverd heeft aan het aanwakkeren van een conflict tussen het Westen en Rusland.

Terug naar Alexander Pechtold. Deze zei gisteren ter verdediging van Zijlstra letterlijk het volgende:

Ik waardeer zijn eerlijkheid (van Halbe). Ik heb nog geen Rus ontmoet die zijn fouten corrigeert  Ik moet nog steeds de eerste rus ontmoeten die dit zal doen!

Vanmorgen werd bekend dat een 34-jarige inwoner van de Nederlandse stad Tilburg, haar moeder is Russisch, bij de politie een klacht indiend heeft en aangifte gedaan heeft, op beschuldiging van discriminatie van alle Nederlanders met een Russische achtergrond. We hopen dat vele in Nederland levende Russen dit voorbeeld zullen volgen.

Alle brieven en vragen aan de 2e kamer, m.n. aan D’66 en de VVD worden systematisch afgewimpeld, dit is geen nieuw verschijnsel, dit gebeurd ook met de Syrië kwestie, we worden simpelweg voor leugenaars uitgemaakt, Kremlintrollen en medestanders van het Assad-regime te zijn. Terwijl velen van ons de waarheid willen laten zien van wat er werkelijk aan de hand is. De leugen is de norm geworden en zoals ik eerder schreef, een onafhankelijk journalist moet onafhankelijk kunnen zijn, echter is dit bijna onmogelijk gemaakt door de politiek, het is zij of wij. 

Maar nu is het gedaan met deze propaganda van de Nederlandse regering, Russen, Syriërs en medestanders zijn verenigd om deze hetze tegen de Russiche en Syrische bevolking te stoppen. Verenigd in groepen en media zullen we deze propaganda vanuit de Nederlandse regering aanpakken en ons niet meer als Kremlintrollen of aanhangers van de moordernaar Assad laten wegzetten!

Afbeeldingsresultaat voor de assad leugen

Het Nederlandse volk heeft recht op de waarheid en moet weten welke leugenachtige propaganda er al jaren door de gevestigde regeringspartijen worden verspreid!

 

Bron: Natalia, NU, NOS

Please follow and like us:
0

Amnesty International geeft toe dat het Syrische rapport “Saydnaya” gemaakt is in de UK en daarom “FAKE”!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

 

What you are looking at is a 3D model fabricated entirely in the United Kingdom, based solely on satellite pictures and hearsay. Passed off as evidence this technique of "forensic architecture" may soon become a new tool in the dissemination of war propaganda if it is not exposed.

Het 48 pagina’s tellende rapport van Amnesty International, getiteld “Syrië: Het Menselijk slachthuis: massaexecuties en uitroeiing in Saydnaya Prison, Syrië”, heeft gedurfde beweringen en concludeert:

… de schendingen van de Syrische autoriteiten in Saydnaya zijn misdaden tegen de menselijkheid. Amnesty International dringt met klem aan op een onafhankelijk en onpartijdig onderzoek naar misdaden begaan in Saydnaya. Shreef Amnesty in haar rapport!

Maar zelfs bij een vluchtige blik, voordat we zelfs de volledige tekst van het rapport hebben gelezen, geeft Amnesty International onder een titel, met de titel ‘Methodologie’ toe dat het geen enkel fysiek bewijs heeft ter onderbouwing, alleen de getuigenis van vermeende gedetineerden en voormalige arbeiders in de gevangenis, evenals figuren binnen de Syrische oppositie.

Binnen het gedeelte ‘Methodologie’ geeft het rapport toe

Ondanks herhaalde verzoeken van Amnesty International om toegang tot Syrië, en met name voor toegang tot detentiecentra van de Syrische autoriteiten, is Amnesty International door de Syrische autoriteiten uitgesloten van het verrichten van onderzoek in het land en heeft daarom geen toegang tot gebieden die onder beheer van de Syrische regering zijn sinds de crisis in 2011 begon. Andere onafhankelijke groepen voor monitoring van de mensenrechten hebben soortgelijke obstakels ondervonden.

Met andere woorden, Amnesty International had geen enkele toegang tot de gevangenis, noch leverde één van de getuigen die het naar verluide interviewde relevante bewijs uit de gevangenis of in de buurt van de gevangenis.

Foto’s van de gevangenis worden alleen via satellietbeelden uit de ruimte getoond. De enige andere foto’s in het rapport zijn van drie mannen die beweren dat ze tijdens de gevangenneming zijn vermagerd en gefolterd zijn een foto van één van de acht vermeende overlijdensakten die zijn verstrekt aan familieleden van gedetineerden die in Saydnaya zouden zijn gestorven.

De vermeende certificaten onthullen  niets over aantijgingen van foltering of executie.

Artikelen als:  – Amnesty claimt massale executies in Syrië, biedt zero proof”!

Er is echter nog een ander aspect van het rapport dat nog niet is onderzocht – het feit dat Amnesty International zelf openlijk heeft toegegeven dat het rapport in het Verenigd Koninkrijk (Engeland) is vervaardigd op het kantoor van Amnesty International zelf, met behulp van een proces dat ze ‘forensische architectuur’ noemen,  waarbij het gebrek aan feitelijk, fysiek, fotografisch en videobewijs wordt vervangen door 3D-animaties en geluidseffecten gemaakt door ontwerpers ingehuurd door Amnesty International.

ai_forensicarch_syria

Fake …fake ..fake. Fake nieuws overal om je heen, in de politiek, zogenaamde mensenrechten organisaties, maar het werkt niet meer, de leugens komen stuk voor uit! De oorlogen zijn een product van het westen, de EU/NATO en VS, die dragen schuld (Politici en elite) aan miljoenen slachtoffers en doden en het gaat nog steed door elke dag maar weer…

Bron: off-guardian.org/2017/02/10/amnesty-international/Tony Carlucci

Please follow and like us:
0

Liegende Zijlstra, Russiagate valt als een kaartenhuis! Nepnieuws!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

 

Sowieso past een man als Halbe Zijlstra, met zijn ondiplomatieke vaardigheden niet op de post van Buitenlandse zaken, gaat hij ook nog een potje liegen. Maar ja dat is de norm in de Nederlandse politiek, vooral bij de VVD. Liegen en bedriegen over basale dingen en natuurlijk over Poetin, dat is de boogie-man, die helpt Syrië en redt zo’n beetje de wereld van de hel en verdoemenis van de VS en haar helpers de EU.

Maar ja, je kan een pro-Palestijnse als Sigrid Kaag natuurlijk niet de post van minister van Buitenlandse zaken geven, qua intelligentie is zij heer en meester over Halbe, maar ja ze heeft natuurlijk ook de verkeerde politieke partij gekozen, wie gaat er nu als pro-Palestijnse bij D’66? Totaal ongeloofwaardig! Teken des tijd het verval van de Europese landen, totaal ongeloofwaardige regeringen, in Nederland maar ook hier in Duitsland, daar is het gewoon walgelijk te noemen, met de Schulz affaire, maar dat is een ander verhaal, het gaat nu over Halbe, die gezellig met Lavrov gaat praten over de MH-17, zie je het al voor je? Totaal komisch, als het ook niet zo droevig en ziek zou zijn!

Misschien was Halbe wat in de war met Poetin zijn speech uit 2007, waar hij de elite ervan langs gaf, zij beginnen oorlogen en storten de wereld in de verdoemenis!

Terug naar Halbe, als je zijn CV leest is hij  juist NIET de kandidaat voor buitenlandse zaken, een gewone Groningse boer zou ik bijna zeggen: Zijlstra is de zoon van een politierechercheur. Te Oosterwolde was hij drie jaar actief binnen de duivensport als secretaris bij een postduivenvereniging. Hij studeerde sociologie (doctoraal 1996) aan de Rijksuniversiteit Groningen en Marketing (afgerond 1994) aan de in dezelfde plaats gevestigde Hanzehogeschool. Hij heeft  2 jaar ofzo in Colombia gewoond, nou dat helpt met de moeilijke kwestie in het midden-oosten toch?

Maar nu gaat nog een potje liegen over Rusland, het hele dossier Rusland is aan elkaar gelogen, net als Syrië, dus niks nieuws onder de zon.

Geen stijl bericht

Onderschept! Memo van Russische ambassadeur aan Poetin, over leugens MinBuZa Halbe Zijlstra
Oh ja, vvd? En dan zijn WIJ de liegende en bedriegende vijand? Lolololol

Via onze cyberontvangers hebben we een telexbericht in het sleepnet gevangen, afkomstig van de Russische ambassadeur in Nederland en verzonden aan zijn president Poetin in het Kremlin. De Russen lachen zich de balalaika uit de broek.

“Zeer geachte Kameraad Poetin,

Groot nieuws hedenmorgen uit het kleine koninkrijk aan de Noordzee. De minister van Buitenlandse Zaken heeft bekend dat hij gelogen heeft en nepnieuws heeft verspreidover een ontmoeting met u, president van de Russische Federatie, toen hij nog een klein gemeenteraadslid was in Utrecht, en freelance medewerker van de Koninklijke Shell.

De Volkskrant, zeg maar de Nederlandse Pravda, opent vandaag met de onthulling dat Halbe Zijlstra in 2016 op het voorjaarscongres van zijn vvd-partij heeft gelogen dat hij in 2006 aanwezig was op uw datsja, alwaar hij u zou hebben horen zeggen dat u zou terugverlangen naar een Groot Rusland, en dat u van plan bent om daarvoor diverse landen te bezetten. Dit verzonnen verhaal vertelt hij al sinds 2014.

Maar de grootste grap is natuurlijk dit: Deze man, die oorlogstaal in uw mond legde, en nu zijn leugen daarover toegeeft, is nu minister van Buitenlandse Zaken! De politieke voorlichters van de vvd hebben dit verhaal altijd in stand gehouden, omdat het de onnozele Zijlstra een beetje statuur moest geven, en geloofwaardigheid in zijn nieuwe rol als minister van Buitenlandse Zaken. Die geloofwaardigheid is nu helemaal weg, iedereen in Nederland heeft het over u en over hem! Dit is spectaculair!

Morgen komt meneer Zijlstra naar Rusland, om met minister Sergej Lavrov te praten over de MH17. Binnen de Nederlandse coalitie van vier partijen houdt iedereen de lippen stijf op elkaar, maar van onze bronnen in de wandelgangen weten we dat de voorlichters allemaal bijeen zijn nu, en dat er veel spanning is in de broze coalitie. Dit is goed nieuws voor ons!

President Poetin. Onze vrienden bij De Volkskrant hebben ons een hele mooie dienst bewezen, over de rug van de slachtoffers van MH17. De premier van Nederland en zijn vorige minister van Buitenlandse Zaken duwen en trekken zoals u weet al jaren aan de Russische Federatie om onze medewerking af te dwingen bij de opsporing, vervolging en berechting van de personen die MH17 hebben neergeschoten in 2014. Zij beweren dat de daders Russen zijn. En één dag voor Halbe Zijlstra daarover komt overleggen met Lavrov, publiceert de krant over de hoge mate van onbetrouwbaarheid en oorlogszucht van deze minister!

Hieronder ziet u de beelden van zijn verhaal, uit mei 2016. Dit was kort na het Nederlandse referendum over het Associatieverdrag met Oekraïne, waartegen een grote meerderheid van de kiezers NJET zei. De VVD moest een manier bedenken om toch dat verdrag te ondertekenen, en waarschijnlijk was het daarom dat Halbe Zijlstra en zijn voorlichters het verhaal naar voren brachten over een gesprek met u, om te dreigen met een oorlog met Rusland. Alsof u ooit over uw politieke agenda zou praten in een kamer vol Westerse zakenmensen!

Laat mij u en meneer Lavrov waarschuwen, Kameraad. U kunt vvd-minister Zijlstra alles vertellen wat u maar wilt, hij zal er zijn eigen verhaal van maken, ook als hij daarover moet liegen. Hij is onbetrouwbaar! En neem ook even kennis van Aleksandr Pechthold, die vuige vriend van Petro Poroshenko in Kiev. Hij geeft Rusland de schuld van de leugens van Zijlstra! Zo gestoord is “democratie” in Nederland!

Ik wens u wijsheid en geluk,

Uw ambassadeur in Nederland,
Alexander Vasilievich Shulgin”

Bron: Geen Stijl, Nu Youtube

Please follow and like us:
0

Israël provoceert met aanval, F-16 vliegtuig uit de lucht geschoten door Syrië

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Gerelateerde afbeelding

Nadat Syrië vandaag een  Israëlische F-16 neergeschoten heeft, die een militaire basis binnen Syrië aanviel, stuurt  het Israelische Zionistische regime, aan op een oorlog met Iran, volgens de Israelische staatsmedia, waren er militaire apparatuur en militaire drones aavan Iran aanwezig in Syrië, naturulijk zijn deze militaire apparatuur aanwezig, als bescherming tegen juist deze agressieve aanvallen van Israël of de VS.

Goed gedaan van het Syrische leger om de aanval van het vijandelijke gevechtesvliegtuig  neer te schieten!
De Hasbara-propaganda van de Israëlische staat beweert:  De IDF beschuldigd het Syrische leger en de staat van inmenging in het Israëlisch-Iraanse incident,   Iran zou een lanceerplatform hebben in Syrië, voor activiteiten tegen Israël.

Update

De luchtverdediging van het Syrische leger confronteerde een nieuwe Israëlische agressie op één van de militaire posities in het centrale gebied en schoot meer dan één vliegtuig naar beneden.

Een militaire bron onthulde dat de Israëlische vijand op zaterdagochtend een nieuwe aanval op één van de militaire bases in het gebied lanceerde en de luchtverdediging van het leger opnieuw geconfronteerd was met de agressie van de vijand, maar dit keer raakte het meer dan één vliegtuig.

De bron voegde eraan toe dat de Israëlische vijand zijn agressie op sommige posities in het zuidelijke gebied herhaalde en dat de luchtverdediging van het leger de agressie succesvol confronteerde.

De Israëlische agressie kwam nadat het Generaal Commando van het leger had aangekondigd dat het Syrische Arabische leger de terroristische organisatie Daesh (ISIS) en de daaraan gelieerde groepen had uitgeroeid in grote gebieden in die zich uitstrekten van het zuidoosten van Khanaser op het platteland van Aleppo ten westen van Sinjar in Idleb platteland ten noorden van al-Sa’an op het platteland van Hama.

Ondertussen gaven de media van de Israëlische vijand toe dat de Syrische luchtverdediging een F-16 straaljager over Galilea in bezet Palestina heeft neergeschoten en dat zijn piloten gewond zijn geraakt, ook wat  betreft de sluiting  van delen van het Israëlische luchtruim voor de luchtvaart na het neerstorten van het gevechtsvliegtuig.

Mediakanalen van de Israëlische vijand waren van mening dat het neerhalen van de Israëlische F-16 straalvliegtuig over de bezette Palestijnse gebieden een “crack in de Israëlische excellentie” betekent, bewerend dat de Israëlische regering Russische en Amerikaanse dringende interventie eiste om de situatie in te dammen.

Sirenen werden gehoord in de nederzettingen van de Israëlische vijand, omdat de paniek onder de kolonisten de overhand had en schuilplaatsen werden geopend, alle wegen naar de nederzettingen ten noorden van de bezette gebieden werden gesloten, volgens bronnen uit Palestina.

De tegenstrijdigheid in de verklaringen van de functionarissen van de Israëlische vijand en zijn media over het neerhalen van de Israëlische jet weerspiegelt de staat van paniek in het gedrag van de Israëlische kolonisten, met name in het noorden van de bezette gebieden.

 

Bron: Sana, RT, leger bronnen

 

Afbeeldingsresultaat voor Israel want war with Iran and Syria the enemies cartoon

 

Please follow and like us:
0

Israël beschermt terroristen in Damascus en wil oorlog met Libanon

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor Fake poison gas attack in Syria cartoon

Israelische gevechtsvliegtuigen hebben vandaag weer raketten afgevuurd op militaire doelen in Syrië. De raketten hebben tot doel om zogenaamde aanvalsstellingen van Hezbollah te vernietigen.

Echter wil de westerse pers, waaronder het CIDI Nederland en diverse media, zoals de staatmedia NOS ons iets heel ander doen laten geloven namelijk dit:

De Israelische luchtmacht heeft doelen ten noordwesten van Damascus bestookt. Munitiedepots zouden zijn geraakt in Jamraya, een plek waar de IAF eerder ook al een chemische wapenfabriek had aangevallen. 

Chemische wapenfabriek van wie? De rebellen?

Volgens Syrische staatsmedia hebben Israelische vliegtuigen vannacht raketten afgevuurd vanuit het Libanese luchtruim. Het Syrische leger zegt bijna alle raketten te hebben onderschept. Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten stelt dat een aantal van de projectielen hun doel hebben getroffen (de één man organisatie in de VK, een Moslimbroeder wordt nog steeds als bron genomen!).

Let op het woord chemische fabrieken, dit is het gefabriceerde verhaal wat al dagen speelt, in de MSM, een zogenaamde nieuwe gifgasaanval, terwijl de laatse nog niet bevestigd of bewezen is. Over Khan Arsal, in Idlib, heb ik genoeg geschreven, om het “fake” verhaal te ontkrachten!

Nepnieuws uit Idlib – Idlib is bezet door terroristen !

Gerelateerde afbeelding

In een statement heeft de Syrische regering Israël gewaarschuwd voor “gevaarlijke gevolgen van diens herhaalde, agressieve en niet doordachte avonturen.”

Israel voert al jaren luchtaanvallen in Syrië uit. Zo worden regelmatig wapenkonvooien bestemd voor Hezbollah onderschept. Hezbollah  vecht mee aan de zijde van president Assad.

Volgens het CIDI en de MSM (hetzelfde één pot nat)  ontvangt de groep geavanceerde wapens van Syrië en Iran. Hezbollah gebruikt deze strijdmiddelen om zich te bewapenen in Zuid-Libanon, aan de grens met Israel.

Natuurlijk moet Hezbollah zich bewapenen, Israël heeft het grootste en meest geavanceerde wapen arsenaal van het Midden-Oosten en vormt zo regelrecht een bedreiging voor de omringende landen, dat is de visie van de andere kant en terecht, met een “bullebak” en “crook” als Nethanyahu en de steeds orthodoxe wordende joodse groep , die m.n. uit de VS komen (kolonisten), is er een reeël gevaar!

Daarnaast wil Israel ook de Iraanse invloed in Syrië beperken. Een basis van Iran nabij Damascus zou dan ook al eens doelwit zijn geweest. Bij een bestand in het zuidwesten van Syrië heeft Israel bij Rusland een bufferzone afgedwongen. Zo moet voorkomen worden dat Iran en haar milities dicht bij de grens met de Israelische Golan kunnen komen. Volgens de versie van Israël en het westen is dit de reden voor de bufferzone, echter zijn er meerdere bufferzone’s, zoals in Idlib.

Vorige week had de Israelische premier Benjamin Netanyahu nog een bespreking met de Russische president Vladimir Poetin over de situatie in Syrië. Netanyahu liet toen aan Poetin weten niet terughoudend te zijn om aanvallen uit te voeren om een Iraanse militaire aanwezigheid in het buurland van de Joodse staat te voorkomen. 

Let weer op de woordspeling, de Joodse staat, ik kan het niet genoeg benadrukken, Jodendom is een geloof en Israël is een land, of liever gezegd een regime, bijna net zo erg als een “kalifaat”,  maar elke staat of land die haar staatsinrichting richt op geloof, is geen soevereine staat en geen democratie, in geloof is geen plaats voor democratie en zo worden we dagelijks met propaganda vanuit het westen bedolven.

Verder heeft Israël haar kernwapen arsenaal nooit geratificeert bij het International Atomic Energy Agency in Wenen en is tot de dag van vandaag onbekend hoeveel en wat zij hebben. Een extra gevaar voor de buurlanden en de wereldvrede!

Mordechai Vanunu, was de eerste Israëlische wetenschapper, die geprobeerd heeft openheid van zaken te geven en was hiervoor tot 30 jaar gevangenisstraf veroordeeld en mag tot de dag van vandaag Israël niet verlaten, ondanks zijn vrijlating heeft hij huisarrest!

Bron: SANA, CIDI, NOS, NU

Please follow and like us:
0

Wat de AIVD en de media je niet vertellen over de ‘Russische hacks’

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

De Nederlandse inlichtingendiensten AIVD en de MIVD blijken een belangrijke rol te hebben gespeeld bij het FBI-onderzoek naar ‘Russische beïnvloeding’ van de Amerikaanse verkiezingen. Althans, als we Nieuwsuur en de Volkskrant mogen geloven. Volgens deze ‘betrouwbare’ media gaven de Nederlandse inlichtingendiensten de Amerikanen ‘cruciale informatie’ die zij hadden onderschept door de hackgroep Cozy Bear te hacken. Er wordt geclaimd dat deze hackgroep ‘in opdracht van de Russische overheid’ verschillende Amerikaanse overheidsinstanties zou hebben gehackt. Keiharde claims, maar er worden opmerkelijk genoeg geen bewijzen getoond aan de Nederlandse burger. Waarom blijven Nederlandse journalisten aan de Amerikaanse anti-Rusland retoriek vast houden, en waarom komt dit verhaal nu pas naar buiten? Bevinden we ons te midden van een cyberoorlog met Rusland, of is hier iets anders aan de hand?

Universiteit

Laten we beginnen bij het begin. Volgens Nieuwsuur en de Volkskrant heeft de AIVD in de zomer van 2014 het netwerk van een universiteit in hartje Moskou gehackt, waardoor ze de hackgroep ‘Cozy Bear’ in de gaten konden houden. Die zouden daar namelijk – ‘in opdracht van de Russische overheid’ – grote hackaanvallen uitvoeren op verschillende Amerikaanse instanties.

Maar hoe snel het is vergeten: een van de eerste onthullingen van NSA-klokkenluider Edward Snowden had te maken met de Amerikaanse inlichtingendienst NSA die een grote Chinese universiteit had gehackt, wat in juni 2013 door de South China Morning Post werd gepubliceerd. Dit bericht werd overigens ook door de NOS en de Volkskrant gepubliceerd. Zou de Russische regering echt een hackoperatie laten uitvoeren vanuit een belangrijke universiteit in het centrum van Moskou, terwijl het toen al een jaar bekend was dat de NSA zich richtte op universitaire netwerken in het buitenland? Hier klopt iets niet, en dit is zeker niet het enige merkwaardige aan het hackverhaal van Nieuwsuur en de Volkskrant.

Waarschuwingen

Volgens de media werden de waarschuwingen van de AIVD aan de Amerikaanse inlichtingendiensten op prijs gesteld maar – opmerkelijk genoeg – verder niks mee gedaan. Nieuwsuur meldt: ”Waarom de hacks bij de DNC ondanks de Nederlandse waarschuwingen zo lang kunnen doorgaan, is niet duidelijk.”

Het idee dat de VS het netwerkverkeer van een grote Russische universiteit in het centrum van de hoofdstad Moskou niet al nauwlettend in de gaten hield, is al onwaarschijnlijk genoeg, maar het idee dat ze niets deden, terwijl ze wisten dat de hackers in het netwerk van overheidsinstanties zaten, en e-mails en bestanden van politieke leiders stalen, is wel erg vergezocht. Rusland staat bovenaan de lijst van doelwitten van de Verenigde Staten. Het verhaal dat de Amerikaanse inlichtingendiensten niets deden ondanks de waarschuwingen, lijkt een poging te zijn om de tijdlijn van het lekken te verklaren. De e-mails van DNC werden namelijk tussen januari 2015 en 25 mei 2016 gehackt en gelekt. Terwijl er wordt geclaimd dat de AIVD sinds 2014 de hackgroep in de gaten hield. Om dit onzinnige verhaal te laten kloppen, wordt er gedaan alsof de VS de Nederlandse waarschuwingen negeerde, om zo uit te leggen hoe de hackers over zo’n lange periode ongestoord hun werk konden doen.

Snowden

Verder wordt er geprobeerd het Nederlandse AIVD-hackteam als onafhankelijk uit te beelden, los van de NSA, terwijl de AIVD een volwaardige externe partner is van de NSA, die elk detail van zijn organisatiestructuur, capaciteiten, netwerken, systemen en personeel aan de NSA onthult in ruil voor geavanceerde analytische mogelijkheden, verbeteringen en technologische ondersteuning. Dit blijkt o.a. uit de gegevens die Edward Snowden in 2013 heeft geopenbaard.

Edward Snowden is een voormalig CIA- en NSA medewerker die in 2013 documenten naar buiten bracht die vele Amerikaanse staatsgeheimen onthulden. Hieruit bleek dat de Amerikaanse inlichtingendienst, de NSA - door middel van een soort sleepnet -grootschalig de Amerikaanse bevolking bespioneerde. Later bracht hij ook andere zaken aan het licht. Zo heeft hij onder andere onthuld dat de Nederlandse inlichtingendiensten, de AIVD en de MIVD in opdracht van de Amerikanen werken en niet zelfstandig functioneren.

Wikileaks

Als we de belangrijkste gehackte emails naast elkaar leggen, en daarbij de media-aandacht hierover, zien we een opmerkelijk patroon naar voren komen. Terwijl er in de westerse media vanaf het begin vooral gespeculeerd wordt over de bron van de gelekte emails, praten de Russische, Chinese en internationale alternatieve media vooral inhoudelijk over de emails. Zo heeft Nieuwsuur Julian Assange, de oprichter van Wikileaks, maar één keer geïnterviewd, en zoals verwacht gingen de vragen voornamelijk over de bron van de gehackte emails. Met, natuurlijk, een wijzende vinger naar Rusland. Inhoudelijke vragen werden nagenoeg niet gesteld. Bekijk hieronder de beelden.

Reactie Rusland

”De berichten van de Nederlandse media zorgen alleen maar voor een verdere stimulering van de anti-Russische hysterie in het Westen,” zei een woordvoerder van het Kremlin, Dmitry Peskov afgelopen vrijdag. “De Nederlandse kranten voeden de anti-Russische hysterie, die plaatsvindt in de Verenigde Staten, alleen maar verder op – het is geen erg nobele activiteit, maar in ieder geval willen we u eraan herinneren dat wij door de Nederlandse inlichtingendiensten geen verklaringen hebben gezien of gehoord met betrekking tot dit punt. Het is ook niet betrouwbaar om de informatie van de Nederlandse kranten aan te halen, “voegde Peskov toe.

Referendum sleepwet

We moeten als burger met opmerkelijke verhalen als deze extreem voorzichtig zijn, vooral als ze op cruciale momenten uit anonieme bronnen komen en ‘toevallig’ de belangen behartigen van de inlichtingendiensten. Er wordt ons verteld over het bestaan van videobeelden waarop de hackers te zien zijn, maar we zullen die nooit te zien krijgen. We moeten maar geloven dat het bestaat. Net zoals we de woorden van de anonieme bronnen waar Nieuwsuur en de Volkskrant zich op baseren, maar moeten accepteren, ook al zullen ze geen enkel bewijs leveren die de claims ondersteunen. Dit is precies hoe regelrechte, gemakkelijk bewijsbare desinformatie wordt verspreidt. Laten we niet vergeten dat het referendum over de sleepwet over een paar maanden plaats zal vinden in Nederland. Onze overheid en inlichtingendiensten zullen alle middelen inzetten om de bevolking te overtuigen dat deze wet nodig is. Blijkbaar is vage informatie verspreiden die niet te verifieren valt, een onderdeel van deze strategie. Na het lezen van honderden reacties op de publicaties van de NOS en de Volkskrant, geloven wij niet dat de Nederlandse bevolking hier zomaar in zal trappen. Sterker nog, steeds meer burgers in Nederland worden kritischer en begrijpen dat een claim zonder bewijs, enkel een claim blijft.

 

Bron: https://destillewaarheid.nl/2018/01/29/wat-de-aivd-en-de-media-je-niet-vertellen-over-de-russische-hacks/

Please follow and like us:
0

De “nep-nieuws”saga gaat door, EU propaganda viert hoogtij!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

zaterdag 27 januari 2018
 Sonja van den Ende
Afgelopen dagen weer volop in de media, het nepnieuws, eigenlijk wil ik het liever anti-Kremlin, anti-Poetin of anti-Rusland propaganda noemen.

Koude oorlogs retoriek, in een nieuw jasje, je zou spontaan weer naar die “spannende”oude films gaan kijken zoals “The hunt for Red October”, of the Fourth Protocol met Michael Caine.

Alleen zijn we nu in 2018 aanbeland en Rusland is niet communistisch meer, misschien is dat het probleem ? Rusland is veranderd, maar de VS en EU landen niet, die zitten nog in het kapitalistische systeem, dat alleen maar erger wordt, je kunt stellen dat de rollen nu omgedraaid zijn en het westen de “boogie man” is met almaar meer idiote propaganda en paranoide gedachten over Rusland, terwijl het systeem door vele factoren, in het westen langzaam afbrokkeld, de rijken rijker worden, het “sociale” leven ontwricht wordt door idiote maatregelen, vluchtelingen (waarvan zeker de helft geen echte vluchteling is), wat radicalisatie bij de autonome bevolking uitlokt, die voelen zich bedreigd en uitverkocht, de #meToo hype en de leugens van regering en pers over de oorlogen die zij zelf ondersteunden. Het Romeinse rijk is er aan ten onder gegaan, dat zal ook nu gebeuren, want als wij als klap op de vuurpijl ook nog de geschiedenis gaan verloochenen, met de “helden” uit het verleden zoals Piet Hein etc, hen demoniseren en namen en beelden weg gaan halen, is het einde zoek. Deze lieden, net als de politieke lieden nu en het koningshuis, hebben en doen verderfelijke dingen, maar het is beter denk ik, om er lering uit te trekken dan het te vergeten !

Hieronder een deel van de Westerse propaganda

De nieuwe EU site, zogenaamd om “nepnieuws” tegen te gaan, is eigenlijk een anti-Kremlin en Rusland website, als je hem goed doorleest, staan er meestal artikelen van RT op, die dan nep zouden zijn, ook mag je volgens deze site de waarheid over Oekraïne niet zeggen, dat het geregeerd wordt door een stelletje neo-nazi’s met een oligarch als President!

Afbeeldingsresultaat voor nepnieuws cartoon

EuvsDisinformation Review

The flagship product of the EU vs Disinformation campaign, the Disinformation Review, was launched in November 2015. The Review brings you the latest news articles carrying key examples of how pro-Kremlin disinformation finds its way into the international information space, as well as news and analysis on the topic. The Review focuses on key messages carried in the media, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging

EU vs DISINFORMATION

Anti-nepnieuws

De EU heeft een eigen factcheck-dienst. Deze EU vs Disinfo noemde twee Nederlandstalige publicaties – van de rechtse sites GeenStijl en TPO – onlangs nepnieuws. Tot woede van beide sites. Moet een EU-dienst de pers controleren.

We zijn op weg naar een media-censurerende EU”, schrijft Bas Paternotte vrijdag op zijn rechtse nieuws- en opiniesite TPO. „Dit is een ronduit beangstigende ontwikkeling.”

Een artikel van de TPO komt voor in de lijst met nepnieuwsberichten van een organisatie die werkt onder de vlag van de EU . In het artikel uit november 2015 schreef TPO-journalist Chris Aalberts over Oekraïne: „Onpartijdige media bestaan in het land niet, oligarchen hebben enorme macht, een verzetsleger dat in de Tweede Wereldoorlog honderdduizend Poolse Joden de dood in joeg wordt nog steeds aanbeden.”

Niet waar, concludeert de organisatie op de website EU vs. Disinfo, met summiere uitleg: „Dit artikel lijkt erop gericht te zijn om het imago van Oekraïne voorafgaande aan het Oekraïnereferendum te verslechteren.”

Wat de factcheckers over het hoofd zien, is dat de tekst van Aalberts niet zijn eigen woorden zijn, maar een parafrasering van freelance journalist Stefan Huijboom die aanwezig was op de debatavond over Oekraïne, waarover Aalberts de reportage schreef. „De context is helemaal weg”, zegt Aalberts aan de telefoon. „Ze hebben met Google Translate wat zinnen over Oekraïne vertaald die hen niet zinnen.

Dit is wat er dagelijks gebeurd, als je maar de waarheid schrijft over Oekraïne of Rusland sta je op deze website, natuurlijk ook over Syrië! Zo wordt het grote publiek bedrogen en journalisten en activisten de mond gesnoerd.

Het ergste van het Oekraïne verhaal is dat er een organisatie achter zit, een pro-Oekraïnse, Neo-Nazi, site, waar onder andere natuurlijk PAX (voorheen PAX Christi) ook deel van is, deze PAX heeft al een “walgelijk”standpunt ingenomen over Syrië, waar zij Kafranbel, een dorp dichtbij Idlib, als een lichtend voorbeeld zagen voor de democratie. Het dorp bestaat uit Jihadistische organisaties die tegen elke vorm van vrijheid en democratie zijn, maar een autonoom Kalifaat aanhangen. Deze lieden werden met geld van de donaties van PAX gesponsored, om zo nog meer “nare”Syriërs te doden, die voor President Assad zijn en waren!

En dan dit bericht van Geen Stijl, misschien niet iedereen zijn keus van nieuws, maar wat ze hierin schrijven, berust op waarheid en een schande dat ze hiervoor aangeklaagd werden, persvrijheid is niet meer, dood als een pier!

Nepnieuws aangepakt (Geen Stijl).

Dit verandert er voor u:
 Nepnieuws verdwijnt. Daar gaat JC Juncker samen met Soros & Suikerberg voor zorgen. Het is goed nieuws dat die drie notoire zwendelaars zich opwerpen tegen nepnieuws. Het lege inlegvelletje bij het associatieverdrag zal daardoor niet langer omschreven mogen worden als een ‘huzarenstukje’ maar gewoon wat het wél is: kiezersbedrog die de democratie beschadigt. Niemand zal nog mogen opschrijven dat islamitische aanslagen niets met de islam te maken hebben. En ook niet dat islam vrede is. De woordcombinatie ‘sociaal-economische omstandigheden’ wordt verboden in berichtgeving over islamitische terreur en radicalisering. De term ‘vluchteling’ mag alleen nog worden toegepast op mensen die zijn gescreend, gecontroleerd en afkomstig zijn uit een land waar daadwerkelijk oorlog is. Alle andere migranten worden gewoon migranten genoemd, tenzij ze uit vreedzame stabiele landen komen, dan moeten ze als ‘gelukszoekers’ worden aangeduid. Eventueel mag ‘economische migranten’ ook nog, maar dan moet er een disclaimer bij dat die geen asielrecht in Nederland hebben. Voorts: Citaten van bewindslieden mogen nooit meer zonder context opgetekend worden, maar moeten verplicht gefactchekt worden en ingebed in een context van kritiek, tegenwerpingen en feiten worden opgeschreven. Het Achtuurjournaal, dat officieel wordt omgedoopt naar Staatsjournaal, mag wegens aantoonbaar doorgeefluik van EU standpunten geen correspondenten in Brussel meer hebben. NSB Handelsblad verschijnt alleen nog als PDF op EU-websites, onder de naam ‘Neo Rijks Communiqué Uitonderhandelblad’. Overige journalisten die EU-stukken citeren of alleen de door de EU geregisseerde persconferenties bijwonen, moeten voortaan met hun ware titel omschreven worden: EU persvoorlichters. Ook het leeuwendeel van de parlementaire pers in Den Haag moet voortaan onder die titel opgevoerd worden in berichtgeving, opdat lezers en kijkers niet langer in de valse veronderstelling blijven verkeren dat ze met regeringscontrolerende journalisten te maken hebben. DWDD mag alleen nog bandjes laten spelen, gedichtjes van Dijkshoorn uitzenden en oude internetfilmpjes afspelen, maar niet meer praten over actuele onderwerpen wegens aantoonbare eenzijdigheid alsook inhoudelijke verwaarlozing en versimpeling van ingewikkelde maatschappelijk kwesties. Nieuwsuur moet met onmiddellijke ingang stoppen met berichtgeving over Amerikaanse politiek, nadat ze te lang als spreekbuis voor de Democraten hebben gefunctioneerd. Twan Huys wordt bovendien op non-actief gezet wegens een verstoord moreel kompas, voornamelijk vanwege zijn warme banden met de Amsterdamse vastgoedmaffia. Tot slot mag De Volkskrant geen interviews met Sylvana meer plaatsen, om zowel de geloofwaardigheid van de krant te beschermen, alsook Sylvana tegen zichzelf. Latere maatregelen volgen wanneer nodig. Hup strijd tegen nepnieuws!

Grappig zou je denken, maar een zweem van waarheid kan je erin terugvinden!

Dan als klap op de vuurpijl deze week:

DE AIVD HELPT DE NSA en hebben de Russische hackers, de COZY BEAR groep (toepasselijk naam, erg ondoorzichtig), gehackt, die op hun beurt het Pentagon gehackt zouden hebben tijdens de verkiezingen, goh wat knap!

Er was even een kant tekening, het gebeurde voor de MH-17, al in 2014, duurde maar liefs 4 jaar op het naar buiten te brengen. Maar ja de verkiezingen waren er pas in 2016, dus 2 jaar van te voren waren ze daar al mee bezig, even in laten werken zou ik zo zeggen!

Elke regering hacked ook Nederland, dus wat is het nieuws? Het is propaganda, waar de gewone burger niets aan heeft, sensatie en onzin, van de “staatsmedia” NOS!

Het MH-17 dossier is niet vrij gegeven in Nederland en bij het Oekraïne referendum is gewoon een inlegvelletje geplaats. De sleep-wet en het afschaffen van het referendum zijn de volgende stappen om de vrijheid van meningsuiting in te perken en gewoon braaf meelopen, meebetalen en mond houden!

Afbeeldingsresultaat voor nepnieuws cartoon

 bron:
Please follow and like us:
0

Syrische leger vindt weer NATO/US wapens en nu ook chemische wapens

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Syrian government forces walk through a road in a northeastern district of Dayr al-Zawr on November 5, 2017, after retaking the city from Daesh. (Photos by AFP)

Het Syrische leger heeft grote hoeveelheden chemische wapens en explosieven aangetroffen tijdens gevechtsoperaties tegen Daesh in de oostelijke stad Dayr al-Zawr.

Het Nederlandse ministerie van Defensie en de reguliere MSM media, blijven berichten circuleren om zo een excuus te vinden voor de bezetting van Oost-Syrië, Daesh is weg en een F-16 gaat NIET ÉÉN strijder elimineren, dat is gewoon belachelijk!

Volgens het officiële persagentschap SANA , werden booby-traps, drones, bommen, grondmijnen en explosieve  gevonden door de Syrische troepen in de wijk Rashidiyah in de stad.

Een opslagplaats met een geïmproviseerd explosievenapparaat werd ook ontdekt.

Er is  bewijs gevonden dat de terroristen deze chemische wapens tegen burgers wilden gebruiken.

Bevrijding Deir-ez-zor in September 2017 met de held en martelaar Zahreedine

Het Syrische leger en haar bondgenoten doorbraken het drie jarig beleg van Daesh over de stad in  afgelopen september 2017 en afgelopen vrijdag is het volledig bevrijd verklaart!

Bevrijding van heel Deir-ez-zor November 2017

Dayr al-Zawr is de hoofdstad van de olierijke Syrische provincie met dezelfde naam, die grenst aan Irak. De stad diende vroeger als het belangrijkste Daesh-bolwerk in Syrië nadat de terreurgroep Raqqah in het noorden verliet waar de VS en haar Koerdische gesteunde militanten, de stad nu over proberen te nemen, nadat zij het met veel burgerdoden, bevrijd hadden van Daesh .

Bron: SANA/PRESStv/Telegraaf/AD/Ministrie van Defensie

Please follow and like us:
0

Nederland betaalde extreem-rechts TV station in Oekraïne, draagt zo bij aan “regime-change”!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Gerelateerde afbeelding

Sinds een paar dagen kunnen we eindelijk de documentaire “Ukraine on Fire” van de beroemde regisseur Oliver Stone (Platoon, Born on the Fourth of July, Wallstreet) bekijken, de film die eindelijk de waarheid laat zien over het “zieke-geniale”brein van  veel “westerse” regeringsleiders en inlichtingendiensten!

Na zelf twee keer in Odessa (aan het eind van docu wordt uitgelegd wat er in Odessa gebeurde) geweest te zijn (2016-2017) en aan levende lijven ondervonden te hebben, hoe extreem-rechts daar de macht heeft, verbaasd mij niets meer over Oekraïne, maar toch kwam er een detail in de film naar voren, zo even tussendoor, waar ik graag meer van wilde weten, namelijk Nederland stond hoog op de lijst met het financieren van een “rechts-extreem” nieuw TV station, nog voor er een zogenaamde coup of revolutie was!

Oekraïne ,Odessa 2 mei en het religieuze fascisme, 1 jaar later.

Hromadske.TV

Hromadske.TV  is een internettelevisiestation in Oekraïne dat op 22 november 2013 van start ging.  Het project werd in juni 2013 aangekondigd door 15 journalisten. Die zijn  geregistreerd als een NGO, zo ook het TV station (NON-GOVERNMENTAL-ORGANIZATION).

Het idee is afkomstig van journalist Roman Skrypin (opgeleid en getraind door een SOROS foundation zie de documentaire) in september 2012.

Na het eigendomsgeschil van april 2013 bij station TVi 31 (TV Station) hebben bij dit genoemde station veel journalisten op 29 april 2013 ontslag genomen bij deze TVi. Zij geloofden dat zij als TVi-werknemers niet langer ‘de doelgroep konden garanderen en objectieve en onpartijdige informatie aan te bieden’. Vervolgens hebben ze op 30 april 2013 aangekondigd om een ‘webproject op te zetten waarin ze hetzelfde werk doen’.  De voormalige TVi 31-journalisten zijn uiteindelijk in dienst getreden bij Hromadske.TV.  Met inbegrip van de bekende (in Oekraïne) Mustafa Nayem.

Mustafa Nayem.

Nayyem geboren Kabul, Afghanistan in 1981, Zegt dat hij Pashtun en Moslim van geboorte is . Echter is zijn voormalige levenpartner en zoon, Mark-Mikhei, Joods (niet dat het iets uit zou maken, maar het geeft de “gekleurde” levensopvatting aan).

Opstand in de Oekraïne – hoe begon volgens Mustafa Nayem

Mijn naam is Mustafa Nayem. Ik ben een journalist. Ik ben geboren in Afghanistan, maar ik woon al 24 jaar in Oekraïne. Ik word soms bekritiseerd over het aanwakkeren van de protesten die president Viktor Janoekovitsj  ten val brach en de crisis teweegbracht in nu mijn geadopteerde vaderland . Maar niemand kan de eer opeisen voor het starten van deze opstand. Het is een echte volksbeweging, aangewakkerd door de wens van Oekraïense burgers voor een betere regering.

Vele factoren droegen bij aan de val van Janoekovitsj: zijn gevangenneming van politieke tegenstanders, druk op onafhankelijke journalisten en het gebruik van bruut geweld tegen vreedzame betogers. Maar de laatste druppel was zijn weigering om de overeenkomst te ondertekenen die een alliantie vormt tussen Oekraïne en de Europese Unie.

ED: De laatse druppel? Ik denk dat veel Oekraïners zich niet bewust waren over wat de EU inhoud en hoe hun economie ten slechte zou veranderen. De EU is een log geheel, waar de “gewone”burgerbevolking zich verder niet in verdiept, dat is het wapen van het westen, veel beloven zonder de “kleine regeltjes”te laten lezen, die te ingewikkeld zijn!

De ochtend dat het gebeurde, dacht ik dat Janoekovitsj gewoon politiek befreef, op zoek naar meer geld of concessies van de EU. Maar al snel werd duidelijk dat de overeenkomst echt dood was. Facebook barstte uit van woede. Mensen  waren na alle opbouw zo teleurgesteld . Ze hadden zo weinig vertrouwen in hun eigen instellingen, in hun vermogen om hun stem te laten horen; velen waren de EU gaan zien als hun kans om alles te veranderen.

Het was ironisch dat de nederlaag gebeurde op 21-10 november na de Oranje Revolutie, waardoor Viktor Janoekovitsj president werd. Het voelde wreed dat de hoop op de dag die de vrijheid symboliseerde, werd vernietigd.

De verontwaardiging had een uitlaatklep nodig. Rond 20.00 uur postte ik op Facebook: “Kom op jongens, laten we serieus zijn. Als je echt iets wilt doen, moet je dit bericht niet ‘leuk’ vinden. Schrijf dat je klaar bent en we kunnen proberen iets te beginnen. “Binnen een uur waren er meer dan 600 reacties. Ik heb opnieuw gepost: “Laten we afspreken om 10.30 uur. bij het monument voor onafhankelijkheid in het midden van de Maidan. “Toen ik aankwam, hadden misschien 50 mensen zich verzameld. Al snel was de menigte opgelopen tot meer dan 1.000.

Uiteindelijk ging ik naar huis om mijn verhaal te schrijven. Mijn redacteur wilde dat ik me concentreerde op de politici en het nalaten van het parlement. Ondertussen dacht ik: “Kom op, daar gaat het niet om!” Ik noemde de Maidan in dat eerste stuk niet eens, omdat ik niet echt geloofde dat we iets enorms waren begonnen. We hoopten, maar we geloofden nog niet.

Drie acts ontvouwden zich op de Maidan. Eerst kwamen de burgerprotesten. Dan  het hardhandig optreden van de regering. En tot slot, nadat de eerste man in Hrushevsky Street werd vermoord, wat ik ‘de Maidan van waardigheid’ noem. Op dat moment was het duidelijk geworden dat de mensen Janoekovitsj nooit meer zouden accepteren. 

Ooit keek Oekraïne naar zijn leiders als Olympische goden; ze weten wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen, en we zullen ze gewoon volgen. Maar de afgelopen drie maanden hebben de mensen gezien dat dit niet waar is. Politici zijn niet beter dan de rest van ons. Mensen willen nu deelnemen aan de politiek. Ze eisen gelijkheid, het recht op vergadering en een eerlijk rechtssysteem. En ze zien hun leiders voor wat ze zijn – echt oud. Als je Janoekovitsj of een aantal anderen over Facebook hebt gevraagd, zouden ze niet begrijpen wat het kan doen.

Ik begrijp dat ik op het moment dat ik op Facebook postte, niet langer als journalist optrad; Ik was een activist. Als journalist moet men onafhankelijk blijven. Aan de andere kant moest ik als burger handelen. Het is moeilijk om niets te doen, want je toekomst wordt vlak voor je ogen vernietigd. Toen het hardhandig optreden begon, besefte ik dat ik niet langer als onpartijdige waarnemer kon blijven staan ​​terwijl de regering mensen vermoordde. Het is lang aan de gang.

We stichtten het eerste internet-tv-kanaal in het land dat werkt met donaties van onze kijkers- Hromadske.tv, waar ik nu als hoofdredacteur werk. De media toonden alles wat er gebeurde – mensen helpen geloven dat als we allemaal samenwerken, we grote dingen kunnen bereiken.

Maar de Russische media zijn anders. Ze proberen een parallelle realiteit te creëren. Ze staan ​​onder Poetin’s controle en hij probeert de Russen ervan te overtuigen dat het kwaad Kiev voorbij is. Het Russische volk heeft geen toegang tot een gratis internet, zoals wij. Poetin, zoals Angela Merkel zei, leeft niet in de echte wereld, en ik denk niet dat hij Oekraïne kan veranderen.

Maar deze strijd gaat over iets dat veel groter is dan een gevecht om controle tussen Kiev en Moskou. De Maidan bewezen de kracht van de mensen. Het was als een kind dat al zo lang ontmoedigd was dat hij eindelijk ontdekte dat hij kon lopen. Wij zijn geen kinderen meer. Mensen zullen niet tevreden zijn met alleen maar een nieuwe regering. Einde

ED: Er zijn veel onwaarheden in dit “Statement”, vanuit een gekleurde “propaganda”bril. Ten eerste is het INTERNET nergens gratis, voor zover ik weet moet met in heel Europa een abonnement afsluiten.

Het verhaal van de donaties van particulieren is ook bewezen “fake”, het weordt gewoon gesponsored door SOROS, de VS, NEDERLAND en CANADA!

De documentaire heeft bewezen, dat het niet de politie was die de doden veroorzaakt heeft maar de extremisten, begeleid en gesponsord door de VS (Victoria Nuland, John McCain) en EU (Guy Verhofstad, Hans van BAARLE (VVD) e.a.), deze lieden waren op het MAIDAN in Kiev (plein) aanwezig om de extremisten aan te moedigen!

Verder met Hromadske.TV: Het kanaal zou in september 2013 van start gaan. De eerste uitzending was op 22 november 2013, om 14:00 uur.  Het was oorspronkelijk gepland om te beginnen om 18:00; maar het werd en paar uur eerder als antwoord op het Oekraïense regeringsbesluit van 21 november 2013, waarbij de voorbereidingen voor de ondertekening van een associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne werden opgeschort. Tijdens de (daarop volgende) Euromaidan-protesten zag het kanaal het aantal kijkers sterk toenemen.  Deze Euromaidan-protesten werden om dezelfde reden (het Oekraïense regeringsdecreet van 21 november 2013) veroorzaakt door de reden waarom het kanaal eerder begon uit te zenden (op 22 november 2013).  Op 29 november 2013 verklaarde een journalist van Kanal 5 en Hromadske.TV dat ze tijdens het Euromaidan protest  werd aangevallen door “atletisch gebouwde mannen in burgerkledij waarvan wordt aangenomen dat ze ingehuurde misdadigers zijn door de regering Janoekovitsj” in het Mariinsky-park in Kiev, terwijl “de politie nergens te bespeuren was”.
In juli 2014 interviewde Hromadske TV Tanya Lokshina, een gerespecteerde onderzoeker in het Russische kantoor van Human Rights Watch, nadat ze had aangedrongen om te spreken over burgerslachtoffers, maar weigerde Rusland de schuld te geven voor het conflict. Het TV station drong erop aan om dat wel te doen!

Het station wordt publiek en privaat gefinancierd en heeft een bankrekening (Privat Bank) op haar website. De individuele bijdragen bedroegen in 2013 ruim 1,1 miljoen Oekraïense hryvnia’s, – ₴ –  en bijna 1,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2014. Zo rijk? Makkelijk te verklaren, want in een econmisch “slecht klimaat” zullen private burgers weinig doneren, maar zoals we nu weten is er sinds 2013 gedoneerd door  de Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden 793.089 ₴, en de Ambassade van de Verenigde Staten van Amerika 399.650 ₴, ook door de George Soros International Renaissance Foundation 247.860 ₴, .  In juni 2014 had Hromadske TV nog eens 558.842 ₴ ontvangen van de regering van Canada, 394.181 ₴ van de Fritt Ord Foundation en 287.898 ₴ van de Ambassade van de Verenigde Staten in  Kiev, ook 207.402 ₴   van een veiling georganiseerd door ‘Dukat’ (een Veilinghuis voor rijken).

Dat noemt zich een NGO? Het is duidelijk het hele TV station is een project van “regime change” en gefinancierd door de landen die dit graag wilden!

 

http://freesuriyah.eu/?cat=44

Het TV station staat vol met propaganda, recht-extremstische propaganda, de “oost-Oekraïners en Russen worden afgeschilderd als “Untermenschen”. Anti-Iran en anti-Syrië propaganda. Niet zo gek als je wordt gefinancierd door de VS en Nederland en rest van de zogenaamde “vrije wereld”, uit deze informatie blijkt gewoon dat de journalistiek, ook in Nederland “morsdood” is en gefinancierd door de overheid, die op haar beurt bepaalt wat er geschreven moet worden, anders gaat de geldkraan dicht!

Logisch dat Nederland graag wilden dat het associatie verdrag er zou komen, onder druk van de VS, zij hebben immers al voordat de zogenaamde revolutie uitbrak flink geinvesteerd in regime-change, schijnbaar maakt het niets uit, voor het zogenaamde democratische toen – en nu – kabinet Rutte, dat het de rechts-extremisten waren  die de macht overnamen!

De Krim en het (1944 – Jamala) Tataarse verleden

Helden van het “NAZI” rijk zoals Stepan Bandera een ere plaats krijgen!

Het meest beschamende van de zogenaamde democratieën in Europa is de immense propaganda , Goebbels-style, die gevoerd om regime-changes door te voeren.

Na het echte leger, is er het “propaganda” leger, bestaande uit zogenaamde journalisten die opgeleid worden door de pro-VS-EU/NATO, organisaties, gefinancierd door SOROS en de desbtreffende overheden. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Goebbels zou ontzettend trots zijn op deze democratieën! In het westen heb je dus “Pentagon-Trollen”.  Deze veroorzaken  veel doden, gewonden en armoede!

 

Bron: Wikipedia, Freesuruyah, Ukraine on Fire!

 

 

 

 

Please follow and like us:
0