De liberalen hebben angst voor Hezbollah!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Gerelateerde afbeelding

De standpunten van de VVD (de Liberalen van Nederland) samen met D’66, over Hezbollah zijn nu erg duidelijk geworden, op het laatse congres van ALDE ( Alliance of Democrats and Liberals for Europe), met als voorzitter onze Maidan-coup pleger Hans van Baalen.

De oorlog is verloren in Syrië, mede dankzij Hezbollah, dus moeten ze terug op de zogenaamde terreur-lijst, van Hamas of ISIS is geen sprake, Hezbollah, die zijn pas gevaarlijk voor de Nederlandse zionisten zoals de VVDer Han ten Broek, van Baalen en D’66. Zo zie je dat Sigrid Kaag, de nieuwe minister van Handel, nota bene getrouwd met een Palestijn, ook meeloopt in het gareel en toch vrienden met Israël is. Maar daar komt het aloude probleem Shia-Soenna weer om de hoek kijken, alle zogenaamde pro Israël lieden zoals de Turkse Partij DENK, rechtstreeks gesponsord uit Ankara, zijn ook allemaal pro Soenna, daarom komt er ook nooit progressie in Nederland, ze zijn uiteindelijk allemaal pro-Soenna, idioot als liberaal bent, dan zou je op zijn minst seculier moeten zijn, maar dat boeit hen totaal niet! DENK is pro Soenna en pro FSA/diverse brigades gelieerd aan Erdogan. O ja Hezbollah heeft maar liefst een half miljoen Syriërs vermoord, het getal ontheemden is gemakkelijkheidshalve maar op 12 miljoen gezet. Hans en Han stonden aan de poort te tellen zeker! Nederland staat schouder aan schouder met Isräel, leuk voor Sigrid Kaag, getrouwd met een Palestijn!

Voor Duitsland en Nederland zijn zij zelfs een bedreiging voor de democratie!

Op de Duitse TV zijn ze uiteindelijk wakker geworden, Duitsland bevoorraad de Turken en Koerden met Leopard tanks en was vol met afschuw, dat er jihadisten vermomd als FSA leden meevochten met het Turkse leger om zo de Koerden af te slachten. Tja… wapens gewin en kapatalisme über alles!

Afbeeldingsresultaat voor Hans van Baalen en Han ten broek angst voor hezbollah cartoon

De verklaring

De Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa (ALDE), bestaande uit tientallen centristische partijen uit het hele continent die voorstander zijn van liberale democratische waarden, riep op tot actie tegen Hezbollah in een verklaring van de zondagpresident van de alliantie.

ALDE-voorzitter Hans Van Baalen, die Nederlands lid is van het Europees Parlement, heeft de verklaring vrijgegeven samen met Yesh Atid-leider Yair Lapid, die tijdens de ALDE-conferentie in Amsterdam naar het weekend kwam, en woordvoerder buitenlandse partij Han Ten Broeke .

“Hezbollah is vandaag de grootste en best uitgeruste terreurorganisatie ter wereld met jarenlange gevechtservaring door zijn directe betrokkenheid bij de wrede oorlog in Syrië die een half miljoen Syriërs dood heeft gemaakt en 12 miljoen ontheemden”, aldus de verklaring. Sjeik Hassan Nasrallah heeft herhaaldelijk de volledige vernietiging van Israël bedreigd en bevel gegeven tot het uitvoeren van terreurdaden in Europa. Europa en Israël moeten samenwerken om ervoor te zorgen dat Hezbollah geen strijders kan werven en geld inzamelen waar ook ter wereld, maar vooral op Europese bodem. “

In de verklaring werd Nederland geprezen omdat het de weg in de Europese Unie insloeg door Hezbollah als een terroristische organisatie te verbieden, en zei dat het nu tijd was om de volgende stappen te zetten.

“We moeten alle Hezbollah-activiteiten in Europa onder druk zetten, de financiële kanalen sluiten, het voornemen van heel Hezbollah (niet alleen de militaire vleugel) terug op de agenda van de Europese Unie zetten en een duidelijke boodschap sturen dat in de strijd tegen terrorisme, Europa staat schouder aan schouder met Israël, “concludeerde de verklaring.

Afbeeldingsresultaat voor Hans van Baalen cartoon

Bron: ALDE, JP

Nepnieuws uit Idlib – Idlib is bezet door terroristen !

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor fake hospitals in idlib cartoon

Saraqib, een stad in de oostelijke provincie Idlib bevindt zich nu in het vizier  van het Syrische leger na het innemen van Abu Duhur. Alle ontwikkelingen op het slagveld in de afgelopen dagen wijzen erop dat de Syrische regerings troepen, waarvan velen behoren tot de elite brigades zoals de Tiger Forces Division,  Saraqib binnenkort binnen marcheren.

Bombardementen vinden momenteel plaats op de  bolwerken van de terroristen, de burgers zijn lang geleden massaal weggevlucht, de propaganda machine MSM schrijft al weer haar dagelijkse portie propaganda, er zouden ziekenhuizen worden gebombardeerd. Echter zijn het geïmproviseerde ziekenhuizen, geen echte ziekenhuizen, opgezet door de terroristen, om hun gewonde strijders te behandelen, niet de burgers.  Afgelopen maandag hebben twee luchtaanvallen de schade aangericht aan deze opgezette veld hospitalen (gemaakt voor de behandeling van Al-Queda, Nusra en anderen brigade terroristische strijders), o.a. het  18-bed Owdai-veld hospitaal  in Saraqib-stad, ondersteund door artsen zonder grenzen en geld uit EU-landen.

IDLIB

De laatste stuiptrekkingen in Jobar, Ghouta en Idlib, het einde van de proxy-oorlog in Syrië

Inwoners van de noordwestelijke provincie Idlib in SYRIË verwachten niet dat er binnenkort een gevecht zal plaatsvinden tussen Turkije en de al-Queda gelieerde militanten, die de stad Idlib bezetten. Maar als er een confrontatie zou plaatsvinden, vertelden velen Syriërs zullen ze zich tegen de jihadisten keren.

Hun brede steun voor de recente grensoverschrijdende campagne van Turkije in het noorden van Syrië verzwakte de terroristengroep al-Sham, een alliantie met Al-Queda, ondanks haar militaire winst slaagde zij er niet in een steunbasis te verwerven in haar belangrijkste bolwerk in Syrië en wordt alom gehaat door de Syriërs die nog achtergebleven zijn!

Uit alles blijkt dat Idlib bezet is door terroristen, de meest notoire verslaggever is Bilal Abdul Kareem de lieveling van CNN en MSM EU Media, hij heeft een eigen website OGN news, waar veel jihadistische taal gespuid wordt.

Ook de zogenaamde doktor, een jihadist uit de VK (Engeland) is lid, deze doktor noemt zichzelf Dr. Shajul Islam en was diverse malen te gast bij de Nederlandse staatstelevisie NOS, om daar te spreken over de zogenaamde gifgasaanval van Assad en Poetin. Deze doktor is nog steed in Idlib en spuit nog steeds propaganda, die gretig door de propaganda MSM (EU en VS) wordt gedeeld, ook pseudo arabisten zoals de Nederlandse Reina Netjes (veroordeeld in Egypte als aanhanger van de Moslim Broederschap), die dagelijks op Twitter bericht van haar geliefde terroristen uit Idlib!

Dr Shajul Islam

Dr. Shajul Islam, de “gifgas dokter” 

Nu hebben we de “harde” bewijzen, de dokter die in beeld kwam bij het 6 en 8 (5 april 2017) uur journaal is Shahul Islam. Lekkere jongen, aangeklaagd wegens terrorisme in het VK, hij zou namelijk medeplichtig zijn aan de moord (onthoofding) van James Foley, de journalist, weten jullie nog?

Brief aan de Politiek en Media – Terrorist te zien in het journaal als zijnde dokter – heeft de vermoorde Jeroen Oerlemans gekidnapped

Daarnaast heeft hij, de in Libië vermoorde, Jeroen Oerlemans, in 2013, Oerlemans werd samen met zijn Britse collega John Cantlie gekidnapped door Sjahul en zijn broer Najuh, die allebei geradicaliseerd zijn en eerst in Aleppo (oost) bij Al-Queda, Al-Nusra en later ISIS waren aangesloten, daar vele onschuldige burgers vermoord hebben en hen als “menselijk schild” gebruikt hebben. Deze worden als dokter op nota bene het 6 en 8 uur journaal getoond (uitzending 5 april 2017) als zijnde dokters die Assad en Poetin beschuldigen van een gifgas aanval!

http://www.independent.co.uk/news/uk/crime/newly-qualified-nhs-doctor-accused-of-kidnapping-british-photographer-and-dutch-colleague-in-syria-8932716.html

Afbeeldingsresultaat voor shajul islam

Shajul Islam, die werd gearresteerd voor ontvoering van journalisten is terug in Syrië. De NHS arts en zijn broer werden vrijgelaten nadat de zaak voorgekomen was met gebrek aan bewijs.
In Idlib, in het noorden van Syrië, waar hij beweert te zijn en bezig met het verstrekken van medische hulp aan de slachtoffers van de Syrische en Russische luchtaanvallen. Deze show gaat nog steeds door en zoals ik al schreef, gretig gedeeld door de MSM. Zelfs de VN gaat hierin mee en “linked” de gifgasaanval aan het Syrische leger en Assad. Op basis van uitspraken van een terrorist!

Islam, uit Oost-Londen (Pakistaanse afkomst), die aan de Universiteit van Londen afgestudeerd is, werkte als arts in het ziekenhuis St Bart’s, werd verwijderd uit het medisch register van het General Medical Council .

Uit zijn twitteraccount  blijkt trouwens dat Shajul Islam in contact staat met de Britse NGO One Nation, een islamitische hulporganisatie met adressen in Leicester en Batley. Via deze kan men voor zijn werk (en dat van al Qaeda?) stortingen doen.

Op 1 april, vier dagen voor die vermeende gifgasaanval, bleek die NGO trouwens tien gasmaskers aan hem te hebben geleverd. Naast, ook Artsen Zonder Grenzen die er die dag ook ettelijke afleverde. Allemaal juist op tijd voor de Grote Dag. Toeval? Wie gelooft dat?

Lees meer: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3711118/Russia-airstrikes-killing-women-children-MISSING-ISIS-Struck-Brit-NHS-doctor-accused-kidnapping-Western-hostages-treating-bomb-victims-Syria.html  

In 2014 was er in het Verengd Koninkrijk en de VS een vermoeden dat Razul Islam, broer van Shajul, de man was die James Foley had vermoord. Mogelijk is deze foto echter een enscenering en gebruikte men een “green screen” effect om de waarheid te verhullen.

James Foley - Onthoofding door ISIS - 2014

FERAS KARAM

Zo is er ook nog de tweet van een zekere Feras Karam, een topreporter van Orient News, een jihadistische propagandazender die werkt vanuit de Verenigde Arabische Emeritaten. Deze Feras Karem wist op 3 april 2017 om 17 uur te melden dat hij de volgende dag in de provincie Hama, dus vlakbij Khan Sheikhoun, een reportage ging maken over het gebruik van chemische wapens daar. Dit kan geen toeval zijn toch?

Een helderziende man dus die zelfs wist dat er een luchtaanval ging plaatsvinden met gifgas. Wat later wordt het dan, bij een volgende tweet, chloorgas. De echtheid van die tweets wordt ook door niemand betwist.

Wel worden ze zoals steeds, al jarenlang, door de staats media MSM doodgezwegen. Het is bijna een traditie, zou het niet zo treurig zijn, het hangt zo aan elkaar van leugens, dat de gewone bevolking het totaal niet meer zou snappen en misschien zelf wel in opstand zou kunnen komen, de leugens stapelen zich op!  Je krijgt inderdaad de indruk dat die jihadisten wisten dat er wat stond te gebeuren, gasmaskers, reportage!

Feras Karam - Tweet CW - 3 april 17 uur.

 

Een zak met chloor gevonden in het eerder door al-Queda  gecontroleerde deel van Aleppo (oost tot december 2017). De zak komt met gifgas komt uit uit Saoedi-Arabië.

Chloor - Zak met cloor uit Saoedi-Arabië - Aleppo

Nu twittert Dr. Shahul Islam en de Jihadisten verslaggever Bilal Abdul Kareem dat er ziekenhuizen gebombardeerd zijn er burgers gedood zijn en wie zien we weer voorbij komen? Natuurlijk de Al-Queda “Witte Helmen”, de Hollywood ploeg, met een brievenbus firma in Amsterdam-zuid, gesponsord met EU belastinggeld!

Ze willen ons nu laten geloven dat er een “aardappelmarkt” gebombardeerd is en een markt, waar veel burger slachtoffers gevallen zijn. Veel burgers wonen er niet meer in Idlib, die zijn gevlucht voor deze terroristen en degene die er nog wonen, konden niet of zijn aanhangers van terroristen, ook wonen er veel vrouwen en kinderen van de terroristen, in bezette huizen van Syriërs.

 

 Dan nog een Statement van een ené Shayk Muhaysini

 September 2017 schreef hij:

De afgelopen week is er veel controverse rond HTS (Hayat – Tahreer- as- Sham) geweest, wat misschien niet als iets abnormaals klinkt, maar deze keer was het gesprek vooral gericht op het leiderschap van HTS. Er waren walkie talkie-mededelingen naar verluidt gelekt door een topfunctionaris in de Nour Din Zinki-beweging (in 2016-2017 werd deze door de VS gesponsord, deze groep onthoofde destijds een minderjarige jongen). Nog maar een paar maanden geleden nam Zinki deel aan de Shura-raadsvergaderingen van HTS voordat Zinki hun splitsing uit de groep aankondigde.
De lekken ontsluieren, dat Abu Waleed, de commandant van Idlib en verschillende andere commandanten een volledige minachting voor de Sharee ‘(religieuze adviseurs) meningen van de groep in belangrijke HTS-beslissingen vertoonden. Hun discussie concentreerde zich rond het besluit om andere rebellengroepen te bevechten. Daarnaast bleek dat het een poging was om Sharee’s het zwijgen op te leggen die probeerden zich uit te spreken tegen de beslissingen van de leiding die volgens hen niet-islamitisch waren. Abu Waleed ging zelfs zo ver om te zeggen dat de enige rol voor Sharee’s in HTS is om de beslissingen van HTS-leiders te ondersteunen en als ze zich niet aan deze rol willen houden, moeten ze hun inspanningen ver weg van de groep houden.
Genoemd in de opnames was de bekende Shaykh Abdullah Muhaysni toen hij op weg was naar een basis van HTS-strijders om hen te adviseren om niet te vechten tegen Ahrar Sham, een groep die HTS uit veel van hun posities in het noorden van Syrië heeft verdreven.
Na het lek bracht HTS een verklaring uit waarin hij beweerde dat het “doel van deze aanval is om de Jihad, opofferingen, bloed en geduld van de rebellen te begraven. HTS benadrukte het volgende:
1) Veroordeling van eventuele opmerkingen die wijzen op gebrek aan respect voor de studenten van kennis, ongeacht of deze opmerkingen zijn gemaakt door leden van HTS of niet.
2) Het is het principe van HTS om in coördinatie te zijn met de mensen van kennis aangezien zij de hoeksteen van de groep zijn.
3) Deze lekken waren een wanhopige poging van de vijanden van de revolutie om zijn inspanningen en sterke punten te ondermijnen. En dat deze pogingen voorbestemd waren om te mislukken.
4) De persoon die de Sharee’s verbaal misbruikt, zal naar een interne rechterlijke macht worden gestuurd om rechtvaardig en passend te worden behandeld.
Abdullah Muhaysini stond weer in de schijnwerpers toen hij een paar dagen na de gelekte opnames een eigen verklaring uitbracht. Daarin werden drie voorwaarden vastgelegd door de mensen van kennis binnen HTS om bij de groep te blijven. Ze waren:
1) Duidelijke erkenning voor de mensen van kennis en het behoud van hun positie en status.
2) Hervorming en betere uitvoering van de interne rechterlijke macht.
3) Het vormen van een rechterlijke raad om toezicht te houden op alle klachten tegen HTS van zowel het Syrische volk als andere facties. Ook alle gevallen heropenen van gevangenen die door HTS worden vastgehouden.
Het was echter onduidelijk naar wie Muhaysni verwees toen hij “mensen van kennis” zei, omdat niet lang na het uitbrengen van deze verklaring hij een nieuwe door hem ondertekende en een andere beroemde geestelijke, Musleh Ilyani, uitbracht die hun ontslag bij HTS aankondigden. Ze verklaarden dat ze zullen blijven samenwerken met de groepen en de bevolking van Syrië om de vruchten van hun gezegende revolutie teweeg te brengen.

Muhaysini kreed sancties van het US Treasury department.  Muhaysini noemde zichzelf een “nationaal symbool”  en was ontzet toen hij door de Amerikaanse schatkist als terrorist werd verklaard, zei hij in een interview met de New York Times. Muhaysini plaatste een video waarin hij antwoordde op de aanwijzing van terroristen door de VS.

Abu Muhammad al-Maqdisi en Abu Qatada werden genoemd door Muhaysini. Al-Qaeda-leiders Osama bin Laden en Ayman al Zawahiri werden geprezen door Muhaysini.

Muhaysini heeft publiekelijk geld ingezameld voor het offensief van 2016 om het regime-aanval op Aleppo te doorbreken van donoren in Qatar en andere Perzische Golfstaten.  In 2016 bedankte Muhaysini donoren voor het leveren van raketten aan jagers in Syrië.

Eind 2013 plaatste Muhaysini zijn steun voor de toen actieve actie van Madid Ahl al-Sham op Twitter, terwijl hij een van de organisatoren van de fondsenwervers, Sa’d bin Sa’d Muhammad Shariyan Al Ka’bi, en de locatie in Qatar identificeerde.  Madid Ahl al-Sham was een campagne voor fondsenwerving in Qatar, geïdentificeerd door Muhaysini en anderen voor zijn financiële hulp aan Jabhat al-Nusra.

“Cubs of al Aqsa camp” voor Syrische kindsoldaten werd opgericht door Muhaysini.  Muhaysini eiste steun van Turkije. De Turkse krant Yeni Şafak prees Muhaysini en zei dat hij tegen “terroristen” vocht.

Muhaysini bemiddelde in het westen van Idlib tijdens een FSA Nusra-conflict.

Begin 2014 diende Muhaysini opnieuw als bemiddelaar, dit keer tussen ISIS en zijn rivaliserende jihadistische groeperingen, Al Nusra en Ahrar al Sham.  Volgens rapporten hoopte Muhaysini een fusie tot stand te brengen tussen ISIS en de rebellengroeperingen, waarvan wordt gedacht dat ze door de regering van Qatar of door geheime terroristen in Qatar zijn gefinancierd, zoals die achter Madid Ahl al-Sham.

Muhaysini zwoer alle Alawitische mannen uit te roeien en schreef dat Alawitische vrouwen potentieel als apostaten terechtgesteld kunnen worden.  Muhaysini eiste de vernietiging van het sjiitische dorp Al Fu’a als de soennieten in Madaya niet werden gevoed, bewerend dat het de hongerdood van 40.000 moslims daar zou veroorzaken. De staatmedia MSM bracht het verhaal over Madaya naar buiten via Muhaysini. Instructies over de behandeling van kinderen en vrouwen van Alawiten zijn door Muhaysini op twitter gegeven .

Maagden in het hiernamaals werden beloofd vóór de slag van Khan Touman aan zelfmoordnechters door Muhaysini.  Muhaysini bezocht de strijders van de Islamitische Partij van Turkistan vóór de slag en voerde de dua uit. Khan Tuman in Aleppo werd toen aangevallen door de islamitische partij Oeigoers Turkestan.  Een foto van Muhaysini met een Turkestaanse islamitische partijjager in Khan Touman werd na de slag vrijgelaten door de Islamitische Partij van Turkistan.  Ze vertoonden wapens en munitie die tijdens het gevecht in beslag werden genomen. Corpses van wat de TIP gelabeld als “Rawafid” (Shia) jagers en foto’s van “Iraanse” gevangenen werden vrijgegeven door de TIP.

Op 9 juni 2017 was hij een van de 69 personen aangewezen door Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Egypte en Bahrein die terroristische organisaties hebben gefinancierd en steun hebben gekregen van Qatar.

Bron: Smart news, OGN News, Wikipedia, Youtube, Twitter, Willy-van-Damme, Freesuriyah.wordpress, Syria Analysis

Oekraïne: Solidariteit met Ruslan Kotsaba! De Oekraïense  journalist Ruslan Kotsaba wordt opnieuw geconfronteerd met  vervolging

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor ruslan kotsaba

De Oekraïense  journalist word Ruslan Kotsaba wordt opnieuw geconfronteerd met  vervolging

Chronologie van de zaak Ruslan Kotsaba

23 januari 2015: De in Oekraïne geboren Ruslan Kotsaba steunde de Maidan-protesten. Begin 2015 geeft spreekt hij zich uit in een boodschap op YouTube tegen oorlogsvoering in het oosten van het land. In zijn boodschap aan president Petro Poroshenko verklaart de (onhafhankelijke ) freelance-journalist dat hij zal weigeren oorlog te voeren. Hij roept zijn landgenoten op de militaire dienst te weigeren en zich te verzetten tegen het  leger. Hij benadrukt dat hij de mobilisatie die op dat moment plaatsvindt in Oekraïne als illegaal beschouwt, omdat de Oekraïense regering geen oorlog heeft verklaard.

7 februari 2015: Ruslan Kotsaba wordt gearresteerd en beschuldigd van “verraad” en “obstructie van de legitieme activiteiten van de strijdkrachten van Oekraïne”.

15 februari 2015: het openbaar ministerie benoemt ongeveer 60 getuigen, die  worden uitgenodigd om de maandelijkse hoorzittingen bij te wonen. Veel van de getuigen lijken echter niet in de onderhandelingen te zitten, dus uiteindelijk sleept het proces zich maandenlang voort zonder verder resultaat. De detentie omstandigheden van de voorlopige hechtenis zijn inhumaan.

5 februari 2016: Een jaar na de arrestatie heeft Ruslan Kotsaba de eerste mogelijkheid om commentaar te leveren op de beschuldigingen in de rechtbank. In zijn twee uur durende verklaring maakt hij van de gelegenheid gebruik om zijn verzet tegen de oorlog en zijn gewetensbezwaar opnieuw te bevestigen. Daarnaast gaat hij in op de tenlastelegging en maakt hij duidelijk dat hij zich verbonden voelt met democratische regels voor de journalistiek  en zich dienovereenkomstig heeft gedragen.

12 mei 2016: De rechtbank in Ivano-Frankivsk kondigt een veroordeling aan: 3,5 jaar (42 maanden) gevangenisstraf. Het verwerpt de beschuldiging van “verraad”. In geen van de door de Aanklager gepresenteerde bewijzen, zelfs niet in telefoontaps, zijn er aanwijzingen dat Kotsaba opzettelijk en rechtstreeks een buitenlandse staat heeft bijgestaan ​​in subversieve activiteiten tegen Oekraïne met zijn publieke optredens. De grondwet van Oekraïne garandeert ook de vrijheid van meningsuiting. De uitspraken van Ruslan Kotsaba vallen onder de grondwet. De rechtbank bevestigt echter de aanklacht voor “het belemmeren van de legitieme activiteiten van de strijdkrachten van Oekraïne”. Zijn verklaringen waren niet gebaseerd op precieze feiten, maar moedigden burgers in plaats daarvan aan om de oproep en stopzetting van de staatsdefensie te vermijden. De rechtbank reageert niet op Ruslan Kotsaba’s verwijzing naar het feit dat de mobilisatie onwettig is, aangezien Oekraïne formeel geen oorlog heeft verklaard.
Het arrest stelt ook dat het vanwege de harde detentievoorwaarden in voorlopige hechtenis op grond van artikel 72, lid 5, tweemaal wordt geteld.

16 mei 2016: Ruslan Kotsaba gaat in beroep tegen het vonnis.

14 juli 2016: Het Hof van Beroep heeft de zaak gesloten en beveelt de vrijlating van Ruslan Kotsaba na meer dan 16 maanden in de gevangenis.

1 juni 2017: Het Hooggerechtshof van Oekraïne van burgerlijke en strafzaken schendt de uitspraak van het hof van beroep, omdat het Wetboek van Strafvordering niet is nageleefd. Met name het door het openbaar ministerie overgelegde bewijsmateriaal was niet volledig opnieuw onderzocht door het hof van beroep. Naar verwachting zal het proces door de rechtbank in Ivano-Frankivsk worden hervat . Ruslan Kotsaba gaat ervan uit dat hij zal worden vrijgesproken in een nieuwe rechtszaak.

Politieke procedures tegen tegenstanders van oorlog in Oekraïne – samenvatting –

De Duitse Peace Association – United War Resisters (DFG-UK) zien de vervolging van Ruslan Kotsaba als een politieke vervolging. Ruslan Kotsaba  blijft  bij zijn publiekelijk standpunt tegen het beleid van de Oekraïense regering  en roept op  tot een einde aan de “broedermoord en oorlog” Onderhandelingen aan te gaan met de separatisten in het oosten van het land. Dat is de enige manier om uit te leggen waarom de Oekraïense autoriteiten tegen hem zijn.

Een tweede proces dreigt in de rechtbank van Ivano-Frankivsk om een veroordeling van de journalist voor “verraad” te bewerkstelligen . Het is tegelijkertijd een bedreiging voor verdere kritische verklaringen tegen de oorlog, omdat in dergelijke gevallen een soortgelijke vervolging zal plaatsvinden – en uiteraard ook zou worden toegestaan, een imperking van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid.

Hij zou voor de tweede keer aan dezelfde soort van vervolging onderworpen zijn als de zaak hervat wordt en hem weer in hechtenis nemen.

Connection e.V. en DFG-VK beschouwen het beroep van Ruslan Kotsaba om niet deel te nemen aan de oorlog als legitiem. Het recht op dienstweigering en uitspraken tegen oorlog op grond van gewetensbezwaren is in Oekraïne slechts zeer beperkt en komt niet overeen met de u.a. door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Alleen familieleden van een tiental religieuze gemeenschappen krijgen het recht op gewetensbezwaren. Bovendien kunnen reservisten de militaire dienst niet weigeren.  Ruslan Kotsaba wijst er zelf op dat de mobilisatie voor de oorlog twijfelachtig is, in het licht van een onverklaarde oorlog. Dat Ruslan Kotsaba werd veroordeeld tot 42 maanden in de gevangenis vanwege zijn beroep op de ontkenning van de oorlog en het proces na de beëindiging van de procedure door het Hof van Beroep nu weer kan worden vastgenomen en  hem te veroordelen  is politieke vervolging.

Stuur onderstaande brief in de Duitse Tekst: Fax an das Gericht in Bohorodtschany senden, mit der Forderung, den Freispruch des ersten Verfahrens unverzüglich zu bestätigen. Wir werden das Fax für Sie in ukrainischer Sprache an das Gericht senden. Sie können auch direkt ein Fax an Richter Shishko Oleg Anatoliyovych schicken (Fax-Nr.: 0038-0347122962)

Sehr geehrte Damen und Herren,

ich bin sehr besorgt über das erneut eröffnete Verfahren gegen Ruslan Kotsaba. Er wurde uns bekannt durch seine pazifistischen Appelle gegen den Krieg im Osten der Ukraine. Er rief weiterhin dazu auf, die illegale Mobilisierung für die sogenannte Antiterroristische Operation im Osten der Ukraine zu boykottieren. Für diese Appelle wurde Ruslan Kotsaba im Februar 2015 verhaftet und im Mai 2016 wegen Behinderung der Streitkräfte der Ukraine für schuldig befunden und zu dreieinhalb Jahren Haft verurteilt. Erst nach 524 Tagen Untersuchungshaft sprach ihn das Berufungsgericht frei und entließ ihn im Juli 2016 aus der Haft.

Ruslan Kotsabas konsequente Opposition gegen den Krieg wurde international wahrgenommen. Kurz nach der Festnahme adoptierte ihn Amnesty International als Gewissensgefangenen. Im Dezember 2015 unterzeichneten 34 Abgeordnete des Europäischen Parlaments einen offenen Brief und forderten seine sofortige Freilassung ein.

Nach der Freilassung im Juli 2016 legte die Staatsanwaltschaft Beschwerde gegen den Freispruch ein. Eine Überprüfung des Verfahrens durch den Europäischen Gerichtshof für Menschenrechte wurde verweigert. Das Höchste Spezialisierte Gericht der Ukraine für Zivil- und Strafsachen entschied am 1. Juni 2017 stattdessen, dass das Verfahren erneut durchzuführen sei. Das bedeutet, dass Ruslan Kotsaba trotz monatelanger Untersuchungshaft in gleicher Sache erneut vor Gericht steht, am 31. Januar 2018 in Bohorodchany.

Unterdessen mussten wir auch erfahren, dass Ruslan Kotsaba wiederholt durch Neonazis angegriffen wurde, sich die Strafverfolgungsorgane jedoch weigern, Anzeigen über die Angriffe und die Behinderung seiner professionellen journalistischen Tätigkeit anzunehmen.

Die Ukraine ist als Mitgliedsland des Europarates verpflichtet, die in der Europäischen Menschenrechtskonvention dargelegten Menschenrechte zu achten. Im Falle von Ruslan Kotsaba sehen wir dies verletzt.

Ich fordere Sie daher dringend auf, unverzüglich den Freispruch des Berufungsgerichts Iwano-Frankiwsk von Ruslan Kotsaba zu bestätigen.

Doorverwijzing naar: https://de.connection-ev.org/ruslankotsaba-form

waar het formulier ingevuld kan worden!

Bron: https://de.connection-ev.org/ruslankotsaba-form, Ruslan Kotsaba

 

Boekarest

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Boekarest is de hoofdstad van Roemenië met 2,6 miljoen inwoners. Boekarest ligt in het zuidoosten van Roemenië niet zover van de Zwarte zee. In het centrum van Boekarest zijn er genoeg winkelmogelijkheden met pleinen als Piata Unirii en Piata Romana. Met onder andere het winkelcentrum Breshka.

Park Herastrau

Het park Herastrau bestaat al sinds 1936 en is zo genoemd vanwege het Herastrau meer wat er ligt. In dit stadspark vind je verschillende hoofden van bekende mensen zowel nationaal als internationaal onder andere Victor Hugo en Ludwig Beethoven. In het park vind je ook een speeltuin, snackbar ( bij de ingang) en het meer. Het park heeft een oppervlakte van 1,1 km2 waarvan 0,7 km het meer is. Het park ligt aan de Kiseleffweg vlakbij de Arc de Triumf.

boek    beethoven

hugo.jpg      herastraumeer

Parlementspaleis van Nicolae Ceausescu

In 1984 begon de bouw van het paleis die ruim 350000 m2 groot is. De aanleiding ervoor was: in 1977 werd het centrum van Boekarest getroffen door een Aardbeving. Een hele woonwijk, Stadion en kloosters moesten voor de bouw wijken. Op het Pentagon na is dit het grootste paleis van de wereld. Het gebouw is 270 bij 240 meter. Het gebouw is op de poort na geheel van Roemeense bouwmaterialen gemaakt. De gehele marmerproductie van Roemenië was voor het paleis bestemd. Het paleis bevat 1100 kamers en hij en zijn vrouw hadden elk een grote trap.

De tweede en laatste Communistische staatshoofd  van Roemenië regeerde in de van 1967 tot 1989. Het volk kwam in 1989 in opstand en eiste het aftreden van Chausescu. Chausescu probeerde te vluchten maar hij en zijn vrouw werden opgepakt en geëxecuteerd. Rondleidingen met info hierover kun je in het parlementsgebouw zelf boeken bij de kassa.

 

Openluchtmuseum

In het openluchtmuseum vind je diverse molens, huisjes, kerken en boerderijen daarin kun je zien hoe de Roemeense boeren/boerinnen leefden op het platteland. Dit was erg belangrijk voor de Roemeense geschiedenis, want de meerderheid leefden toen op het platteland. Het museum is genomineerd tot museum van het jaar. Het ligt aan de Kiseleffweg naast Park Herastrau.

Afbeeldingsresultaat voor boekarest openluchtmuseumGerelateerde afbeelding

Arc de Triumf 

De Arc de Triumf werd in 1936 gebouwd en is 27 meter hoog. Het staat symbool toen Roemenië onafhankelijk werd in 1878. In 1922 was er al een maar die werd vervangen door de huidige. De Arc de Triumf ligt voor de ingang van het Park Herastrau aan de Kiseleffweg.

    

Park Carol 1

Dit park is genoemd naar Koning Carol 1. Het park ligt in het zuidelijke deel van het centrum van Boekarest. In het park vind je er een groot Mausoleum dit is ter ere gebouwd aan de Militairen die hebben gevochten in de tijd van het Communisme. In het park vind ook grote beelden van beroemde Roemeense beeldhouwers als Dmitrie Paciurea en Frederic Storck.

 

 

Bron: https://voetbalblogcom.wordpress.com/2018/01/29/boekarest/

Wat de AIVD en de media je niet vertellen over de ‘Russische hacks’

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

De Nederlandse inlichtingendiensten AIVD en de MIVD blijken een belangrijke rol te hebben gespeeld bij het FBI-onderzoek naar ‘Russische beïnvloeding’ van de Amerikaanse verkiezingen. Althans, als we Nieuwsuur en de Volkskrant mogen geloven. Volgens deze ‘betrouwbare’ media gaven de Nederlandse inlichtingendiensten de Amerikanen ‘cruciale informatie’ die zij hadden onderschept door de hackgroep Cozy Bear te hacken. Er wordt geclaimd dat deze hackgroep ‘in opdracht van de Russische overheid’ verschillende Amerikaanse overheidsinstanties zou hebben gehackt. Keiharde claims, maar er worden opmerkelijk genoeg geen bewijzen getoond aan de Nederlandse burger. Waarom blijven Nederlandse journalisten aan de Amerikaanse anti-Rusland retoriek vast houden, en waarom komt dit verhaal nu pas naar buiten? Bevinden we ons te midden van een cyberoorlog met Rusland, of is hier iets anders aan de hand?

Universiteit

Laten we beginnen bij het begin. Volgens Nieuwsuur en de Volkskrant heeft de AIVD in de zomer van 2014 het netwerk van een universiteit in hartje Moskou gehackt, waardoor ze de hackgroep ‘Cozy Bear’ in de gaten konden houden. Die zouden daar namelijk – ‘in opdracht van de Russische overheid’ – grote hackaanvallen uitvoeren op verschillende Amerikaanse instanties.

Maar hoe snel het is vergeten: een van de eerste onthullingen van NSA-klokkenluider Edward Snowden had te maken met de Amerikaanse inlichtingendienst NSA die een grote Chinese universiteit had gehackt, wat in juni 2013 door de South China Morning Post werd gepubliceerd. Dit bericht werd overigens ook door de NOS en de Volkskrant gepubliceerd. Zou de Russische regering echt een hackoperatie laten uitvoeren vanuit een belangrijke universiteit in het centrum van Moskou, terwijl het toen al een jaar bekend was dat de NSA zich richtte op universitaire netwerken in het buitenland? Hier klopt iets niet, en dit is zeker niet het enige merkwaardige aan het hackverhaal van Nieuwsuur en de Volkskrant.

Waarschuwingen

Volgens de media werden de waarschuwingen van de AIVD aan de Amerikaanse inlichtingendiensten op prijs gesteld maar – opmerkelijk genoeg – verder niks mee gedaan. Nieuwsuur meldt: ”Waarom de hacks bij de DNC ondanks de Nederlandse waarschuwingen zo lang kunnen doorgaan, is niet duidelijk.”

Het idee dat de VS het netwerkverkeer van een grote Russische universiteit in het centrum van de hoofdstad Moskou niet al nauwlettend in de gaten hield, is al onwaarschijnlijk genoeg, maar het idee dat ze niets deden, terwijl ze wisten dat de hackers in het netwerk van overheidsinstanties zaten, en e-mails en bestanden van politieke leiders stalen, is wel erg vergezocht. Rusland staat bovenaan de lijst van doelwitten van de Verenigde Staten. Het verhaal dat de Amerikaanse inlichtingendiensten niets deden ondanks de waarschuwingen, lijkt een poging te zijn om de tijdlijn van het lekken te verklaren. De e-mails van DNC werden namelijk tussen januari 2015 en 25 mei 2016 gehackt en gelekt. Terwijl er wordt geclaimd dat de AIVD sinds 2014 de hackgroep in de gaten hield. Om dit onzinnige verhaal te laten kloppen, wordt er gedaan alsof de VS de Nederlandse waarschuwingen negeerde, om zo uit te leggen hoe de hackers over zo’n lange periode ongestoord hun werk konden doen.

Snowden

Verder wordt er geprobeerd het Nederlandse AIVD-hackteam als onafhankelijk uit te beelden, los van de NSA, terwijl de AIVD een volwaardige externe partner is van de NSA, die elk detail van zijn organisatiestructuur, capaciteiten, netwerken, systemen en personeel aan de NSA onthult in ruil voor geavanceerde analytische mogelijkheden, verbeteringen en technologische ondersteuning. Dit blijkt o.a. uit de gegevens die Edward Snowden in 2013 heeft geopenbaard.

Edward Snowden is een voormalig CIA- en NSA medewerker die in 2013 documenten naar buiten bracht die vele Amerikaanse staatsgeheimen onthulden. Hieruit bleek dat de Amerikaanse inlichtingendienst, de NSA - door middel van een soort sleepnet -grootschalig de Amerikaanse bevolking bespioneerde. Later bracht hij ook andere zaken aan het licht. Zo heeft hij onder andere onthuld dat de Nederlandse inlichtingendiensten, de AIVD en de MIVD in opdracht van de Amerikanen werken en niet zelfstandig functioneren.

Wikileaks

Als we de belangrijkste gehackte emails naast elkaar leggen, en daarbij de media-aandacht hierover, zien we een opmerkelijk patroon naar voren komen. Terwijl er in de westerse media vanaf het begin vooral gespeculeerd wordt over de bron van de gelekte emails, praten de Russische, Chinese en internationale alternatieve media vooral inhoudelijk over de emails. Zo heeft Nieuwsuur Julian Assange, de oprichter van Wikileaks, maar één keer geïnterviewd, en zoals verwacht gingen de vragen voornamelijk over de bron van de gehackte emails. Met, natuurlijk, een wijzende vinger naar Rusland. Inhoudelijke vragen werden nagenoeg niet gesteld. Bekijk hieronder de beelden.

Reactie Rusland

”De berichten van de Nederlandse media zorgen alleen maar voor een verdere stimulering van de anti-Russische hysterie in het Westen,” zei een woordvoerder van het Kremlin, Dmitry Peskov afgelopen vrijdag. “De Nederlandse kranten voeden de anti-Russische hysterie, die plaatsvindt in de Verenigde Staten, alleen maar verder op – het is geen erg nobele activiteit, maar in ieder geval willen we u eraan herinneren dat wij door de Nederlandse inlichtingendiensten geen verklaringen hebben gezien of gehoord met betrekking tot dit punt. Het is ook niet betrouwbaar om de informatie van de Nederlandse kranten aan te halen, “voegde Peskov toe.

Referendum sleepwet

We moeten als burger met opmerkelijke verhalen als deze extreem voorzichtig zijn, vooral als ze op cruciale momenten uit anonieme bronnen komen en ‘toevallig’ de belangen behartigen van de inlichtingendiensten. Er wordt ons verteld over het bestaan van videobeelden waarop de hackers te zien zijn, maar we zullen die nooit te zien krijgen. We moeten maar geloven dat het bestaat. Net zoals we de woorden van de anonieme bronnen waar Nieuwsuur en de Volkskrant zich op baseren, maar moeten accepteren, ook al zullen ze geen enkel bewijs leveren die de claims ondersteunen. Dit is precies hoe regelrechte, gemakkelijk bewijsbare desinformatie wordt verspreidt. Laten we niet vergeten dat het referendum over de sleepwet over een paar maanden plaats zal vinden in Nederland. Onze overheid en inlichtingendiensten zullen alle middelen inzetten om de bevolking te overtuigen dat deze wet nodig is. Blijkbaar is vage informatie verspreiden die niet te verifieren valt, een onderdeel van deze strategie. Na het lezen van honderden reacties op de publicaties van de NOS en de Volkskrant, geloven wij niet dat de Nederlandse bevolking hier zomaar in zal trappen. Sterker nog, steeds meer burgers in Nederland worden kritischer en begrijpen dat een claim zonder bewijs, enkel een claim blijft.

 

Bron: https://destillewaarheid.nl/2018/01/29/wat-de-aivd-en-de-media-je-niet-vertellen-over-de-russische-hacks/

De “nep-nieuws”saga gaat door, EU propaganda viert hoogtij!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

zaterdag 27 januari 2018
 Sonja van den Ende
Afgelopen dagen weer volop in de media, het nepnieuws, eigenlijk wil ik het liever anti-Kremlin, anti-Poetin of anti-Rusland propaganda noemen.

Koude oorlogs retoriek, in een nieuw jasje, je zou spontaan weer naar die “spannende”oude films gaan kijken zoals “The hunt for Red October”, of the Fourth Protocol met Michael Caine.

Alleen zijn we nu in 2018 aanbeland en Rusland is niet communistisch meer, misschien is dat het probleem ? Rusland is veranderd, maar de VS en EU landen niet, die zitten nog in het kapitalistische systeem, dat alleen maar erger wordt, je kunt stellen dat de rollen nu omgedraaid zijn en het westen de “boogie man” is met almaar meer idiote propaganda en paranoide gedachten over Rusland, terwijl het systeem door vele factoren, in het westen langzaam afbrokkeld, de rijken rijker worden, het “sociale” leven ontwricht wordt door idiote maatregelen, vluchtelingen (waarvan zeker de helft geen echte vluchteling is), wat radicalisatie bij de autonome bevolking uitlokt, die voelen zich bedreigd en uitverkocht, de #meToo hype en de leugens van regering en pers over de oorlogen die zij zelf ondersteunden. Het Romeinse rijk is er aan ten onder gegaan, dat zal ook nu gebeuren, want als wij als klap op de vuurpijl ook nog de geschiedenis gaan verloochenen, met de “helden” uit het verleden zoals Piet Hein etc, hen demoniseren en namen en beelden weg gaan halen, is het einde zoek. Deze lieden, net als de politieke lieden nu en het koningshuis, hebben en doen verderfelijke dingen, maar het is beter denk ik, om er lering uit te trekken dan het te vergeten !

Hieronder een deel van de Westerse propaganda

De nieuwe EU site, zogenaamd om “nepnieuws” tegen te gaan, is eigenlijk een anti-Kremlin en Rusland website, als je hem goed doorleest, staan er meestal artikelen van RT op, die dan nep zouden zijn, ook mag je volgens deze site de waarheid over Oekraïne niet zeggen, dat het geregeerd wordt door een stelletje neo-nazi’s met een oligarch als President!

Afbeeldingsresultaat voor nepnieuws cartoon

EuvsDisinformation Review

The flagship product of the EU vs Disinformation campaign, the Disinformation Review, was launched in November 2015. The Review brings you the latest news articles carrying key examples of how pro-Kremlin disinformation finds its way into the international information space, as well as news and analysis on the topic. The Review focuses on key messages carried in the media, which have been identified as providing a partial, distorted or false view or interpretation and/or spreading key pro-Kremlin messaging

EU vs DISINFORMATION

Anti-nepnieuws

De EU heeft een eigen factcheck-dienst. Deze EU vs Disinfo noemde twee Nederlandstalige publicaties – van de rechtse sites GeenStijl en TPO – onlangs nepnieuws. Tot woede van beide sites. Moet een EU-dienst de pers controleren.

We zijn op weg naar een media-censurerende EU”, schrijft Bas Paternotte vrijdag op zijn rechtse nieuws- en opiniesite TPO. „Dit is een ronduit beangstigende ontwikkeling.”

Een artikel van de TPO komt voor in de lijst met nepnieuwsberichten van een organisatie die werkt onder de vlag van de EU . In het artikel uit november 2015 schreef TPO-journalist Chris Aalberts over Oekraïne: „Onpartijdige media bestaan in het land niet, oligarchen hebben enorme macht, een verzetsleger dat in de Tweede Wereldoorlog honderdduizend Poolse Joden de dood in joeg wordt nog steeds aanbeden.”

Niet waar, concludeert de organisatie op de website EU vs. Disinfo, met summiere uitleg: „Dit artikel lijkt erop gericht te zijn om het imago van Oekraïne voorafgaande aan het Oekraïnereferendum te verslechteren.”

Wat de factcheckers over het hoofd zien, is dat de tekst van Aalberts niet zijn eigen woorden zijn, maar een parafrasering van freelance journalist Stefan Huijboom die aanwezig was op de debatavond over Oekraïne, waarover Aalberts de reportage schreef. „De context is helemaal weg”, zegt Aalberts aan de telefoon. „Ze hebben met Google Translate wat zinnen over Oekraïne vertaald die hen niet zinnen.

Dit is wat er dagelijks gebeurd, als je maar de waarheid schrijft over Oekraïne of Rusland sta je op deze website, natuurlijk ook over Syrië! Zo wordt het grote publiek bedrogen en journalisten en activisten de mond gesnoerd.

Het ergste van het Oekraïne verhaal is dat er een organisatie achter zit, een pro-Oekraïnse, Neo-Nazi, site, waar onder andere natuurlijk PAX (voorheen PAX Christi) ook deel van is, deze PAX heeft al een “walgelijk”standpunt ingenomen over Syrië, waar zij Kafranbel, een dorp dichtbij Idlib, als een lichtend voorbeeld zagen voor de democratie. Het dorp bestaat uit Jihadistische organisaties die tegen elke vorm van vrijheid en democratie zijn, maar een autonoom Kalifaat aanhangen. Deze lieden werden met geld van de donaties van PAX gesponsored, om zo nog meer “nare”Syriërs te doden, die voor President Assad zijn en waren!

En dan dit bericht van Geen Stijl, misschien niet iedereen zijn keus van nieuws, maar wat ze hierin schrijven, berust op waarheid en een schande dat ze hiervoor aangeklaagd werden, persvrijheid is niet meer, dood als een pier!

Nepnieuws aangepakt (Geen Stijl).

Dit verandert er voor u:
 Nepnieuws verdwijnt. Daar gaat JC Juncker samen met Soros & Suikerberg voor zorgen. Het is goed nieuws dat die drie notoire zwendelaars zich opwerpen tegen nepnieuws. Het lege inlegvelletje bij het associatieverdrag zal daardoor niet langer omschreven mogen worden als een ‘huzarenstukje’ maar gewoon wat het wél is: kiezersbedrog die de democratie beschadigt. Niemand zal nog mogen opschrijven dat islamitische aanslagen niets met de islam te maken hebben. En ook niet dat islam vrede is. De woordcombinatie ‘sociaal-economische omstandigheden’ wordt verboden in berichtgeving over islamitische terreur en radicalisering. De term ‘vluchteling’ mag alleen nog worden toegepast op mensen die zijn gescreend, gecontroleerd en afkomstig zijn uit een land waar daadwerkelijk oorlog is. Alle andere migranten worden gewoon migranten genoemd, tenzij ze uit vreedzame stabiele landen komen, dan moeten ze als ‘gelukszoekers’ worden aangeduid. Eventueel mag ‘economische migranten’ ook nog, maar dan moet er een disclaimer bij dat die geen asielrecht in Nederland hebben. Voorts: Citaten van bewindslieden mogen nooit meer zonder context opgetekend worden, maar moeten verplicht gefactchekt worden en ingebed in een context van kritiek, tegenwerpingen en feiten worden opgeschreven. Het Achtuurjournaal, dat officieel wordt omgedoopt naar Staatsjournaal, mag wegens aantoonbaar doorgeefluik van EU standpunten geen correspondenten in Brussel meer hebben. NSB Handelsblad verschijnt alleen nog als PDF op EU-websites, onder de naam ‘Neo Rijks Communiqué Uitonderhandelblad’. Overige journalisten die EU-stukken citeren of alleen de door de EU geregisseerde persconferenties bijwonen, moeten voortaan met hun ware titel omschreven worden: EU persvoorlichters. Ook het leeuwendeel van de parlementaire pers in Den Haag moet voortaan onder die titel opgevoerd worden in berichtgeving, opdat lezers en kijkers niet langer in de valse veronderstelling blijven verkeren dat ze met regeringscontrolerende journalisten te maken hebben. DWDD mag alleen nog bandjes laten spelen, gedichtjes van Dijkshoorn uitzenden en oude internetfilmpjes afspelen, maar niet meer praten over actuele onderwerpen wegens aantoonbare eenzijdigheid alsook inhoudelijke verwaarlozing en versimpeling van ingewikkelde maatschappelijk kwesties. Nieuwsuur moet met onmiddellijke ingang stoppen met berichtgeving over Amerikaanse politiek, nadat ze te lang als spreekbuis voor de Democraten hebben gefunctioneerd. Twan Huys wordt bovendien op non-actief gezet wegens een verstoord moreel kompas, voornamelijk vanwege zijn warme banden met de Amsterdamse vastgoedmaffia. Tot slot mag De Volkskrant geen interviews met Sylvana meer plaatsen, om zowel de geloofwaardigheid van de krant te beschermen, alsook Sylvana tegen zichzelf. Latere maatregelen volgen wanneer nodig. Hup strijd tegen nepnieuws!

Grappig zou je denken, maar een zweem van waarheid kan je erin terugvinden!

Dan als klap op de vuurpijl deze week:

DE AIVD HELPT DE NSA en hebben de Russische hackers, de COZY BEAR groep (toepasselijk naam, erg ondoorzichtig), gehackt, die op hun beurt het Pentagon gehackt zouden hebben tijdens de verkiezingen, goh wat knap!

Er was even een kant tekening, het gebeurde voor de MH-17, al in 2014, duurde maar liefs 4 jaar op het naar buiten te brengen. Maar ja de verkiezingen waren er pas in 2016, dus 2 jaar van te voren waren ze daar al mee bezig, even in laten werken zou ik zo zeggen!

Elke regering hacked ook Nederland, dus wat is het nieuws? Het is propaganda, waar de gewone burger niets aan heeft, sensatie en onzin, van de “staatsmedia” NOS!

Het MH-17 dossier is niet vrij gegeven in Nederland en bij het Oekraïne referendum is gewoon een inlegvelletje geplaats. De sleep-wet en het afschaffen van het referendum zijn de volgende stappen om de vrijheid van meningsuiting in te perken en gewoon braaf meelopen, meebetalen en mond houden!

Afbeeldingsresultaat voor nepnieuws cartoon

 bron:

Bashar Al-Jaafari, VN Ambassadeur Syrië, het ontwerp vredes voorstel is onacceptabel

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor UN peace process for Syria fac rose cartoon

 

Wenen, Oostenrijk (UN, IAEA): Syrië heeft het (ontwerp vredes-voorstel) document over de herleving van het politieke (vredes) proces van Genève volledig verworpen, omdat het in tegenspraak is met alle internationale resoluties en de onderhandelingen van Genève en  Sochi ondermijnt.

In een persconferentie aan het einde van de bijeenkomst, in Wenen, zei Bashar al-Jaafari dat de Syrische delegatie constructieve besprekingen heeft gevoerd met de speciale gezant van de VN  Staffan de Mistura.

“We gebruikten de bijeenkomst om veel vragen te beantwoorden, vooral met betrekking tot de vredes besprekingen in Sochi, Rusland” zei al-Jaafari, eraan toevoegend dat “de resultaten van het congres het resultaat zullen zijn van de dialoog tussen de Syriërs zelf.”

Hij legde uit dat het doel van Sochi, een intra-Syrische nationale dialoog is zonder externe inmenging, aangezien 1.600 Syrische deelnemers die de verschillende componenten van het Syrische volk vertegenwoordigen, eraan deelnamen.

Al-Jaafari zei dat het geen toeval was,  dat de bijeenkomst in Wenen samenviel met de “lekkende” of opzettelijke verspreiding van het  “ontwerp” voor de zogenaamde herleving van het politieke proces in Genève over Syrië door vertegenwoordigers van vijf landen die elkaar ontmoetten in Washington en vervolgens Parijs, namelijk de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Saoedi-Arabië en Jordanië, die sinds het begin van de crisis betrokken zijn geweest bij het bloed vergieten in Syrië.

“Dit op zichzelf is als een “zwarte” komedie die we beleven, in een nieuw hoofdstuk van de samenzwering tegen Syrië. Hoe een land als Amerika – die de terroristische organisatie Daesh (ISIS) heeft opgezet en gesponsord heeft en nog steeds sponsort in het Syrische grondgebied, een staat die de Syrische soevereiniteit schendt door zijn militaire aanwezigheid op haar grondgebied, is een flagrante uitdijing van alle internationale verdragen en wetten – hoe kan een staat als deze, wiens handen zijn bedekt met Syrisch bloed en Syrië rechtstreeks heeft aangevallen, praten over de politieke oplossing en de toekomst van Syrië? “zei al-Jaafari.

“Hoe kunnen landen zoals Groot-Brittannië en Frankrijk, die de Amerikaanse politiek volgen als blinden, en de verdere blinden leiden, zich een voorstelling maken van een oplossing of überhaupt weten hoe de politiek werkt in Syrië? Een staat als Jordanië, die de geheime militaire operatiekamer herbergt en zijn territorium heeft geopend voor terroristen uit alle richtingen en landen en zijn grondgebied heeft veranderd in een veilige haven voor zeven trainingskampen voor terroristen om hen op te leiden en naar Syrië en andere landen te sturen om Syrische burgers te doden, vrouwen, kinderen en ouderen, hoe kan het zo zijn dat we hen vertrouwen? praten over soevereiniteit, politiek en deelname aan het maken van een politieke oplossing in Syrië?

En “last but not least”, Saoedi-Arabië, het kroonjuweel de Wahabi staat, de belichaming van democratie, het baken van vrijheid in het Oosten, het model van de rechtsstaat, het voorbeeld van grondwetten en sociale rechtvaardigheid, de oase van goed leven en  gelijkheid, het icoon van verkiezingen, hoe kan zo’n middeleeuws land bijdragen aan het bedenken van een geavanceerde visie op de Syrische grondwet? Deze bijeenkomst was met recht een kaskraker,  een “zwarte komedie, “voegde hij eraan toe.

Al-Jaafari bevestigde dat dit zogenaamde “ontwerp” volledig wordt afgewezen en de inkt waarmee het is geschreven het niet waard is om gebruikt te worden, omdat het Syrische volk geen oplossingen accepteert die meer bloedvergieten belooft!

Hij voegde eraan toe dat de auteurs van dit “ontwerp” het op een onverantwoordelijke manier hebben geschreven die het politieke proces in Genève heeft afgeschilderd alsof het  “overleden is”, eraan toevoegend dat de auteurs van het “ontwerp” de indruk wekken dat ze proberen de politieke revolutie te doen herleven, terwijl ze in feite proberen “het te doden en de begrafenis bij te wonen” zoals een Syrisch gezegde luidt.

Hij wees erop dat deze mislukte poging de Genève-besprekingen, het Sochi-proces en alle vooruitzichten op de politieke oplossing in Syrië wil ondermijnen, omdat dit strookt met het destructieve beleid van de auteurs in de regio.

De vergadering komt als onderdeel van een nieuwe ronde van het intra-Syrische dialoog in het kader van het politieke proces van Genève.

Op donderdag had de delegatie een ontmoeting met de Mistura, naast twee afzonderlijke vergaderingen met de directeur van de Midden-Oosten en Noord-Afrika afdeling, op het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, waar Sergey Vershinin en de uitvoerend directeur van het VN-kantoor in Wenen, Yury Fedotov aanwezig waren.

Bron; SANA/PRESSTV

Syrische leger vindt weer NATO/US wapens en nu ook chemische wapens

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Syrian government forces walk through a road in a northeastern district of Dayr al-Zawr on November 5, 2017, after retaking the city from Daesh. (Photos by AFP)

Het Syrische leger heeft grote hoeveelheden chemische wapens en explosieven aangetroffen tijdens gevechtsoperaties tegen Daesh in de oostelijke stad Dayr al-Zawr.

Het Nederlandse ministerie van Defensie en de reguliere MSM media, blijven berichten circuleren om zo een excuus te vinden voor de bezetting van Oost-Syrië, Daesh is weg en een F-16 gaat NIET ÉÉN strijder elimineren, dat is gewoon belachelijk!

Volgens het officiële persagentschap SANA , werden booby-traps, drones, bommen, grondmijnen en explosieve  gevonden door de Syrische troepen in de wijk Rashidiyah in de stad.

Een opslagplaats met een geïmproviseerd explosievenapparaat werd ook ontdekt.

Er is  bewijs gevonden dat de terroristen deze chemische wapens tegen burgers wilden gebruiken.

Bevrijding Deir-ez-zor in September 2017 met de held en martelaar Zahreedine

Het Syrische leger en haar bondgenoten doorbraken het drie jarig beleg van Daesh over de stad in  afgelopen september 2017 en afgelopen vrijdag is het volledig bevrijd verklaart!

Bevrijding van heel Deir-ez-zor November 2017

Dayr al-Zawr is de hoofdstad van de olierijke Syrische provincie met dezelfde naam, die grenst aan Irak. De stad diende vroeger als het belangrijkste Daesh-bolwerk in Syrië nadat de terreurgroep Raqqah in het noorden verliet waar de VS en haar Koerdische gesteunde militanten, de stad nu over proberen te nemen, nadat zij het met veel burgerdoden, bevrijd hadden van Daesh .

Bron: SANA/PRESStv/Telegraaf/AD/Ministrie van Defensie

Bevrijding van Beit Jinn, Sednaya en westerse gesponsorde Hay’at Tahrir al-Sham en geheime vluchten via Shiphol naar Sednaya – Syrië!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

De ontheemde families keren langzaam  terug naar hun huizen in Beit Jinn en de omliggende dorpen terug, nadat het Syrische Arabische leger de veiligheid en stabiliteit in het gebied volledig heeft hersteld.

Beit Jinn Offensief

Beit Jinn Pocket (December 2017).svg

Het Beit Jinn-offensief was een militaire operatie door het Syrische Arabische leger tegen jihadi groepen in het Westelijk deel van het Ghoutagebied, 28 november 2017.

Op 28 november veroverden regeringstroepen de oostelijke kant van de strategische Bardiyah-bergketen in het belegerde Beit Jinn, ten zuidwesten van Damascus en in de buurt van de Golan-hoogvlakte, die werd belegerd door  Tahrir al-Sham .  De berg werd twee dagen later volledig veroverd door het Syrische leger. Beit Jinn is op 25 December 2017 bevrijd.

Hay’at Tahrir al-Sham

Hay’at Taḥrīr al-Shām, “Organisatie voor de bevrijding van de Levant” of “Levant Liberation Committee”, algemeen aangeduid als Tahrir al-Sham en afgekort HTS, ook bekend als al-Qaeda  in Syrië, is een actieve salafistische jihadistische militante groep die betrokken is bij de zogenaaamde Syrische burgeroorlog. De groep werd op 28 januari 2017 opgericht als een fusie tussen Jabhat Fateh al-Sham (voorheen al-Nusra Front), het Ansar al-Din Front, Jaysh al-Sunna, Liwa al-Haqq en de Nour al-Din al-Sham. Zenki-beweging.  Na de aankondiging zijn er extra groepen en personen bijgekomen. De fusie wordt momenteel geleid door Jabhat Fatah al-Sham en voormalige leiders van Ahrar al-Sham, hoewel het opperbevel bestaat uit leiders van andere groepen.  Vele groepen en individuen zijn overgelopen uit Ahrar al-Sham, wat hun meer conservatieve en salafistische elementen vertegenwoordigt. Op dit moment verwijzen een aantal analisten en media nog steeds naar deze groep onder de vorige namen, al-Nusra Front, of Jabhat Fateh al-Sham.

Kort na de formatie van de groep, noemden veel lokale Syriërs de groep Hetesh, wat een Arabisch acroniem is, vergelijkbaar met het “Daesh”  door voor salafistische groepen in de de Arabische wereld wordt toegepast. Dit gaf aan dat veel Syriërs Tahrir al-Sham niet anders zagen dan ISIL, vooral gezien de overeenkomsten tussen Tahrir al-Sham’s en de IS ideologie!

Wie is Mohammed Alloush en wat wil hij voor Syrië? De gevierde terroristen rebel van het westen!

De leider van Tahrir al-Sham, Abu Jaber, heeft extreem salafistische jihadistische overtuigingen. Dit heeft ertoe geleid dat hij verschillende keren door de Syrische regering is gearresteerd. Hij zat gevangen in de Sednaya-gevangenis in 2005 en werd in 2011 vrijgelaten onder druk van het westen, de meeste gevangen in Sednaya waren jihadistische gevangenen die tijdens het  Syrische conflict verschillende salafistische rebellengroepen zouden vormen.

Zijn levensloop op Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Jaber_Shaykh

Afbeeldingsresultaat voor abu jaber jabhat al sham

Jihaisten in Sednaya

Amnesty wilde i.s.m. de westerse MSM en politiek ons laten doen geloven dat er een dossier was met honderden (burgers) die onschuldig gefolterd en gevangen gehouden zouden worden in Sednaya er was zelf sprake van een vergelijking met de Holocaust, crematoria zouden er zijn, ze waren nog net niet vergast! Wat een propaganda, goebbels zou er  weer blij van worden!.

https://www.washingtonpost.com/world/syria-has-secretly-executed-thousands-of-political-prisoners-rights-group/2017/02/06/e4a7f56a-ecc5-11e6-a100-fdaaf400369a_story.html?utm_term=.04bab38a8ec7

Bovenstaand bericht is één van de vele propaganda berichten die in de zogenaamde “gerenommerde” kranten stond. Vol leugens en propaganda, gebaseerd op zogenaamde getuigen!

Weten we het nog 2001, “The war on Terror“, geheime vluchten ging naar allerlei landen in Europa en het Midden-Oosten. Ook werden er vliegtuigen gestuurd naar Syrië met Jihadisten uit o.a. Quantanamo Bay, gedwongen deals door de Amerikanen en NATO, die zouden verantwoordlijk zijn voor zogenaamde aanslagen in de VS en Europa. Ook vele Taliban en Turkmenen (waarvan er een hele enclave in Idlib te vinden is, zo’n 10.000). Ze werden in het geheim naar Syrië gevlogen en belandden zo in de Sednaya gevangenis, als staats, of eigenlijk “wereld” gevaarlijk!

Sednaya zat vol met deze salafisten, ook veel Moslimbroeders, die de opstand in Hama hadden uitgevoerd onder zijn vader President Hafez-al-Assad in de tachtige jaren van de vorige eeuw.

President Bashar-al-Assad heeft deze gevaarlijke elementen, onder zware druk van de VS, die toen al de “Color Revolutie” in Syrië begonnen waren (Soros heeft ook Salafisten gesponsord) deze vrij te laten en deed dit via een algemene amnesty regeling in 2012, wat hij bij nader inzien dus niet had moeten doen, maar de druk was te hevig of je land platgooien (was de dreiging van de VS) of vrijlating van Jihadisten, zogenaamde rebellen!

Interview van ARGOS met Ko Colijn directeur van Instituut Clingendael, en Quirine Eijkman, woordvoerder van Amnesty International Nederland (2014)

Vraag aan Colijn Zijn Amerikaanse, Franse en Duitse inlichtingendiensten medeverantwoordelijk voor martelverhoren in Syrië? Zoekt ook de Nederlandse inlichtingendienst, de AIVD, toenadering tot de Syrische diensten? En,  is het denkbaar dat AIVD-informatie gebruikt wordt in Syrische martelkamers?       Argos, over diensten die over de grens gaan en over geheime deals met een van de meest verafschuwde regimes. 
Het ging o.a over Zammar Mohammed Haydar, ontvoerd en via schiphol naar SEDNAYA gebracht!
Citaat – Koninklijke Marechaussee
“Subject (Zammar Mohammed Haydar) is niet gesignaleerd door de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Zammar Mohammed Haydar, geboren op 1 januari 1961, staat ook niet geregistreerd op de passagierslijst van vlucht KL 3002 van 8 december 2001.”   
 
Argos:
Ons verhaal begint op Schiphol, op 8 december 2001. Op die dag rapporteert de Koninklijke Marechaussee aan de Duitse collega’s van het Bundeskriminalamt, dat Zammar niet aan boord was van het vliegtuig dat hem vanuit Marokko terug naar Amsterdam had moeten brengen. Zammar is zes weken eerder, op 27 oktober, vanuit Hamburg, via Amsterdam, naar Casablanca gevlogen. Tijdens de heenreis heeft een Duitse rechercheur, die hem op Schiphol stiekem observeerde, nog wel gezien dat hij na een drie uur durende tussenstop inderdaad aan boord van het vliegtuig naar Casablanca is gestapt.  
Quirine Eijkman:
Mohammed Haydar Zammar is een Duitser van Syrische afkomst die eigenlijk zijn hele leven in Duitsland heeft gewoond. Hij was tien jaar oud toen hij naar Duitsland verhuisde. En die in het najaar van 2001, dus vlak na de aanslagen op de Twin Towers, gearresteerd is in Marokko en vermoedelijk door de CIA is overgebracht naar Syrië. Ik zeg vermoedelijk, omdat hij wel degelijk in Syrië is aangetroffen, maar er is nog geen sluitend bewijs dat de CIA verantwoordelijk is voor deze illegale overdracht. Men vermoedt dat hij betrokken is geweest bij het rekruteren van een aantal mensen, de zogenaamde Hamburg cell, die betrokken zouden zijn geweest bij de aanslagen op de World Trade Center. En direct na 9/11 is die al wel degelijk opgepakt en verhoord door de Duitse politie, ook weer vrijgelaten, dus hij was een vrij man. Maar in het najaar van 2001 is hij opgepakt door de Marokkaanse overheid en na drie weken is hij overgedragen naar Syrië.
Voor degende die zijn levensloop (Mohammed Haydar Zammar) willen lezen:
Afbeeldingsresultaat voor Mohammed Haydar Zammar
Argos:
Quirine Eijkman,  hoofd Politieke Zaken en perswoordvoerder van Amnesty International Nederland. Amnesty volgt de zaak van Zammar sinds 2006. De geheime officiële overheidsdocumenten waarover wij beschikken geven een gedetailleerd beeld van de wijze waarop de Duitse autoriteiten te weten komen wat er met Zammar is gebeurd. Op 17 december 2001 krijgen liaisonofficieren van de Duitse politie in Washington en in Rabat,informeel te horen dat Zammar is gearresteerd in Marokko. Maar het lukt de Duitse autoriteiten niet dit officieel bevestigd te krijgen. Totdat een half jaar later de Washington Post ineens met het verhaal komt dat Zammar naar een derde land is uitgeleverd. Een dag na deze publicatie, het is inmiddels 13 juni 2002, stelt het hoofd van de CIA in Berlijn, het Bundeskriminalamt op de hoogte van het feit dat Zammar in Syrië gevangen zit. Weer een week later laat de CIA weten dat de arrestatie van Zammar en zijn uitlevering aan Syrië, zijn gebeurd op verzoek van de Verenigde Staten. 
Amnesty en de Nederlandse politiek wisten van deze vluchten en liet aan de argeloze Nederlandse burgers niets weten van deze “deals”, mensen moesten medelijden hebben met deze salafisten die “staatsgevaarlijk” zouden zijn. Assad heeft ze netjes opgeborgen en onder druk van de VS weer vrijgelaten, dat is het echte verhaal achter Sednaya, een deel ervan is en was voor criminelen, die in elk land aanwezig zijn. Maar er is ook een amnesty regeling in Syrië, zodat er veel vrijlatingen plaatsvinden.
De serie “Homeland” is goed voorbeeld over hoe “nep” de inlichtendiensten zijn, hoe zij collaboreren met een ieder (ook terroristen) om de wereldheerschappij te behouden voor hun land. Dit zal nog erger worden in de komende jaren, de burgers zullen net als altijd het slachtoffer zijn!
NGO’s zoals Amnesty en PAX doen hier aan mee, de top weet het, de onschuldige burgers gaan schrijfacties beginnen voor salafisten zoals in 2014!

 

Bron: Argos, Wikipedia, Sednaya, SANA, Freesuriyah, Amnesty, Washingtonpost.

 

 

Nederland betaalde extreem-rechts TV station in Oekraïne, draagt zo bij aan “regime-change”!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Gerelateerde afbeelding

Sinds een paar dagen kunnen we eindelijk de documentaire “Ukraine on Fire” van de beroemde regisseur Oliver Stone (Platoon, Born on the Fourth of July, Wallstreet) bekijken, de film die eindelijk de waarheid laat zien over het “zieke-geniale”brein van  veel “westerse” regeringsleiders en inlichtingendiensten!

Na zelf twee keer in Odessa (aan het eind van docu wordt uitgelegd wat er in Odessa gebeurde) geweest te zijn (2016-2017) en aan levende lijven ondervonden te hebben, hoe extreem-rechts daar de macht heeft, verbaasd mij niets meer over Oekraïne, maar toch kwam er een detail in de film naar voren, zo even tussendoor, waar ik graag meer van wilde weten, namelijk Nederland stond hoog op de lijst met het financieren van een “rechts-extreem” nieuw TV station, nog voor er een zogenaamde coup of revolutie was!

Oekraïne ,Odessa 2 mei en het religieuze fascisme, 1 jaar later.

Hromadske.TV

Hromadske.TV  is een internettelevisiestation in Oekraïne dat op 22 november 2013 van start ging.  Het project werd in juni 2013 aangekondigd door 15 journalisten. Die zijn  geregistreerd als een NGO, zo ook het TV station (NON-GOVERNMENTAL-ORGANIZATION).

Het idee is afkomstig van journalist Roman Skrypin (opgeleid en getraind door een SOROS foundation zie de documentaire) in september 2012.

Na het eigendomsgeschil van april 2013 bij station TVi 31 (TV Station) hebben bij dit genoemde station veel journalisten op 29 april 2013 ontslag genomen bij deze TVi. Zij geloofden dat zij als TVi-werknemers niet langer ‘de doelgroep konden garanderen en objectieve en onpartijdige informatie aan te bieden’. Vervolgens hebben ze op 30 april 2013 aangekondigd om een ‘webproject op te zetten waarin ze hetzelfde werk doen’.  De voormalige TVi 31-journalisten zijn uiteindelijk in dienst getreden bij Hromadske.TV.  Met inbegrip van de bekende (in Oekraïne) Mustafa Nayem.

Mustafa Nayem.

Nayyem geboren Kabul, Afghanistan in 1981, Zegt dat hij Pashtun en Moslim van geboorte is . Echter is zijn voormalige levenpartner en zoon, Mark-Mikhei, Joods (niet dat het iets uit zou maken, maar het geeft de “gekleurde” levensopvatting aan).

Opstand in de Oekraïne – hoe begon volgens Mustafa Nayem

Mijn naam is Mustafa Nayem. Ik ben een journalist. Ik ben geboren in Afghanistan, maar ik woon al 24 jaar in Oekraïne. Ik word soms bekritiseerd over het aanwakkeren van de protesten die president Viktor Janoekovitsj  ten val brach en de crisis teweegbracht in nu mijn geadopteerde vaderland . Maar niemand kan de eer opeisen voor het starten van deze opstand. Het is een echte volksbeweging, aangewakkerd door de wens van Oekraïense burgers voor een betere regering.

Vele factoren droegen bij aan de val van Janoekovitsj: zijn gevangenneming van politieke tegenstanders, druk op onafhankelijke journalisten en het gebruik van bruut geweld tegen vreedzame betogers. Maar de laatste druppel was zijn weigering om de overeenkomst te ondertekenen die een alliantie vormt tussen Oekraïne en de Europese Unie.

ED: De laatse druppel? Ik denk dat veel Oekraïners zich niet bewust waren over wat de EU inhoud en hoe hun economie ten slechte zou veranderen. De EU is een log geheel, waar de “gewone”burgerbevolking zich verder niet in verdiept, dat is het wapen van het westen, veel beloven zonder de “kleine regeltjes”te laten lezen, die te ingewikkeld zijn!

De ochtend dat het gebeurde, dacht ik dat Janoekovitsj gewoon politiek befreef, op zoek naar meer geld of concessies van de EU. Maar al snel werd duidelijk dat de overeenkomst echt dood was. Facebook barstte uit van woede. Mensen  waren na alle opbouw zo teleurgesteld . Ze hadden zo weinig vertrouwen in hun eigen instellingen, in hun vermogen om hun stem te laten horen; velen waren de EU gaan zien als hun kans om alles te veranderen.

Het was ironisch dat de nederlaag gebeurde op 21-10 november na de Oranje Revolutie, waardoor Viktor Janoekovitsj president werd. Het voelde wreed dat de hoop op de dag die de vrijheid symboliseerde, werd vernietigd.

De verontwaardiging had een uitlaatklep nodig. Rond 20.00 uur postte ik op Facebook: “Kom op jongens, laten we serieus zijn. Als je echt iets wilt doen, moet je dit bericht niet ‘leuk’ vinden. Schrijf dat je klaar bent en we kunnen proberen iets te beginnen. “Binnen een uur waren er meer dan 600 reacties. Ik heb opnieuw gepost: “Laten we afspreken om 10.30 uur. bij het monument voor onafhankelijkheid in het midden van de Maidan. “Toen ik aankwam, hadden misschien 50 mensen zich verzameld. Al snel was de menigte opgelopen tot meer dan 1.000.

Uiteindelijk ging ik naar huis om mijn verhaal te schrijven. Mijn redacteur wilde dat ik me concentreerde op de politici en het nalaten van het parlement. Ondertussen dacht ik: “Kom op, daar gaat het niet om!” Ik noemde de Maidan in dat eerste stuk niet eens, omdat ik niet echt geloofde dat we iets enorms waren begonnen. We hoopten, maar we geloofden nog niet.

Drie acts ontvouwden zich op de Maidan. Eerst kwamen de burgerprotesten. Dan  het hardhandig optreden van de regering. En tot slot, nadat de eerste man in Hrushevsky Street werd vermoord, wat ik ‘de Maidan van waardigheid’ noem. Op dat moment was het duidelijk geworden dat de mensen Janoekovitsj nooit meer zouden accepteren. 

Ooit keek Oekraïne naar zijn leiders als Olympische goden; ze weten wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen, en we zullen ze gewoon volgen. Maar de afgelopen drie maanden hebben de mensen gezien dat dit niet waar is. Politici zijn niet beter dan de rest van ons. Mensen willen nu deelnemen aan de politiek. Ze eisen gelijkheid, het recht op vergadering en een eerlijk rechtssysteem. En ze zien hun leiders voor wat ze zijn – echt oud. Als je Janoekovitsj of een aantal anderen over Facebook hebt gevraagd, zouden ze niet begrijpen wat het kan doen.

Ik begrijp dat ik op het moment dat ik op Facebook postte, niet langer als journalist optrad; Ik was een activist. Als journalist moet men onafhankelijk blijven. Aan de andere kant moest ik als burger handelen. Het is moeilijk om niets te doen, want je toekomst wordt vlak voor je ogen vernietigd. Toen het hardhandig optreden begon, besefte ik dat ik niet langer als onpartijdige waarnemer kon blijven staan ​​terwijl de regering mensen vermoordde. Het is lang aan de gang.

We stichtten het eerste internet-tv-kanaal in het land dat werkt met donaties van onze kijkers- Hromadske.tv, waar ik nu als hoofdredacteur werk. De media toonden alles wat er gebeurde – mensen helpen geloven dat als we allemaal samenwerken, we grote dingen kunnen bereiken.

Maar de Russische media zijn anders. Ze proberen een parallelle realiteit te creëren. Ze staan ​​onder Poetin’s controle en hij probeert de Russen ervan te overtuigen dat het kwaad Kiev voorbij is. Het Russische volk heeft geen toegang tot een gratis internet, zoals wij. Poetin, zoals Angela Merkel zei, leeft niet in de echte wereld, en ik denk niet dat hij Oekraïne kan veranderen.

Maar deze strijd gaat over iets dat veel groter is dan een gevecht om controle tussen Kiev en Moskou. De Maidan bewezen de kracht van de mensen. Het was als een kind dat al zo lang ontmoedigd was dat hij eindelijk ontdekte dat hij kon lopen. Wij zijn geen kinderen meer. Mensen zullen niet tevreden zijn met alleen maar een nieuwe regering. Einde

ED: Er zijn veel onwaarheden in dit “Statement”, vanuit een gekleurde “propaganda”bril. Ten eerste is het INTERNET nergens gratis, voor zover ik weet moet met in heel Europa een abonnement afsluiten.

Het verhaal van de donaties van particulieren is ook bewezen “fake”, het weordt gewoon gesponsored door SOROS, de VS, NEDERLAND en CANADA!

De documentaire heeft bewezen, dat het niet de politie was die de doden veroorzaakt heeft maar de extremisten, begeleid en gesponsord door de VS (Victoria Nuland, John McCain) en EU (Guy Verhofstad, Hans van BAARLE (VVD) e.a.), deze lieden waren op het MAIDAN in Kiev (plein) aanwezig om de extremisten aan te moedigen!

Verder met Hromadske.TV: Het kanaal zou in september 2013 van start gaan. De eerste uitzending was op 22 november 2013, om 14:00 uur.  Het was oorspronkelijk gepland om te beginnen om 18:00; maar het werd en paar uur eerder als antwoord op het Oekraïense regeringsbesluit van 21 november 2013, waarbij de voorbereidingen voor de ondertekening van een associatieovereenkomst tussen de EU en Oekraïne werden opgeschort. Tijdens de (daarop volgende) Euromaidan-protesten zag het kanaal het aantal kijkers sterk toenemen.  Deze Euromaidan-protesten werden om dezelfde reden (het Oekraïense regeringsdecreet van 21 november 2013) veroorzaakt door de reden waarom het kanaal eerder begon uit te zenden (op 22 november 2013).  Op 29 november 2013 verklaarde een journalist van Kanal 5 en Hromadske.TV dat ze tijdens het Euromaidan protest  werd aangevallen door “atletisch gebouwde mannen in burgerkledij waarvan wordt aangenomen dat ze ingehuurde misdadigers zijn door de regering Janoekovitsj” in het Mariinsky-park in Kiev, terwijl “de politie nergens te bespeuren was”.
In juli 2014 interviewde Hromadske TV Tanya Lokshina, een gerespecteerde onderzoeker in het Russische kantoor van Human Rights Watch, nadat ze had aangedrongen om te spreken over burgerslachtoffers, maar weigerde Rusland de schuld te geven voor het conflict. Het TV station drong erop aan om dat wel te doen!

Het station wordt publiek en privaat gefinancierd en heeft een bankrekening (Privat Bank) op haar website. De individuele bijdragen bedroegen in 2013 ruim 1,1 miljoen Oekraïense hryvnia’s, – ₴ –  en bijna 1,5 miljoen in het eerste kwartaal van 2014. Zo rijk? Makkelijk te verklaren, want in een econmisch “slecht klimaat” zullen private burgers weinig doneren, maar zoals we nu weten is er sinds 2013 gedoneerd door  de Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden 793.089 ₴, en de Ambassade van de Verenigde Staten van Amerika 399.650 ₴, ook door de George Soros International Renaissance Foundation 247.860 ₴, .  In juni 2014 had Hromadske TV nog eens 558.842 ₴ ontvangen van de regering van Canada, 394.181 ₴ van de Fritt Ord Foundation en 287.898 ₴ van de Ambassade van de Verenigde Staten in  Kiev, ook 207.402 ₴   van een veiling georganiseerd door ‘Dukat’ (een Veilinghuis voor rijken).

Dat noemt zich een NGO? Het is duidelijk het hele TV station is een project van “regime change” en gefinancierd door de landen die dit graag wilden!

 

http://freesuriyah.eu/?cat=44

Het TV station staat vol met propaganda, recht-extremstische propaganda, de “oost-Oekraïners en Russen worden afgeschilderd als “Untermenschen”. Anti-Iran en anti-Syrië propaganda. Niet zo gek als je wordt gefinancierd door de VS en Nederland en rest van de zogenaamde “vrije wereld”, uit deze informatie blijkt gewoon dat de journalistiek, ook in Nederland “morsdood” is en gefinancierd door de overheid, die op haar beurt bepaalt wat er geschreven moet worden, anders gaat de geldkraan dicht!

Logisch dat Nederland graag wilden dat het associatie verdrag er zou komen, onder druk van de VS, zij hebben immers al voordat de zogenaamde revolutie uitbrak flink geinvesteerd in regime-change, schijnbaar maakt het niets uit, voor het zogenaamde democratische toen – en nu – kabinet Rutte, dat het de rechts-extremisten waren  die de macht overnamen!

De Krim en het (1944 – Jamala) Tataarse verleden

Helden van het “NAZI” rijk zoals Stepan Bandera een ere plaats krijgen!

Het meest beschamende van de zogenaamde democratieën in Europa is de immense propaganda , Goebbels-style, die gevoerd om regime-changes door te voeren.

Na het echte leger, is er het “propaganda” leger, bestaande uit zogenaamde journalisten die opgeleid worden door de pro-VS-EU/NATO, organisaties, gefinancierd door SOROS en de desbtreffende overheden. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, Goebbels zou ontzettend trots zijn op deze democratieën! In het westen heb je dus “Pentagon-Trollen”.  Deze veroorzaken  veel doden, gewonden en armoede!

 

Bron: Wikipedia, Freesuruyah, Ukraine on Fire!