De Nederlandse “Russiagate”gaat verder

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor russiagate in the Netherlands Cartoon

Dachten we dat het zou stoppen? Nee het gaat gewoon verder. Het NRC en de NOS zijn de grootste verspreiders van propaganda over Rusland.

Gaat het niet om “schimmige”bewijzen bij de NOS over de MH-17, waar opeens de stem herkent is van een ex-generaal, toevallig was hij ook nog in Syrië, dat maakt het plaatje compleet natuurlijk. Nu zou zijn stem te horen zijn op “toonbanden”.

Één van de militairen die wordt gezocht in het onderzoek naar de ramp met de MH17 is waarschijnlijk de Russische generaal Nikolaj Fjodorovitsj Tkatsjov.

Tot die conclusie komt onderzoekscollectief Bellingcat na het beluisteren van opgenomen gesprekken en een analyse van zijn stem.

Bellingcat de verspreider van nepnieuws in het Syrische conflict ik schreef er al eerder over!
Dan schrijft de Telegraaf dit:
Bellingcat is een journalistiek netwerk van burgers dat werd opgericht door de Brit Eliot Higgins. Op de website van Bellingcat staan video’s en geluidsfragmenten die het verhaal ondersteunen.
https://www.bellingcat.com/news/uk-and-europe/2017/12/08/russian-colonel-general-delfin/
Als je op YouTube gaat kijken staat de video er gewoon op:
Met als Kanaal: De politie.
Daarna komt een hele uitleg over hoe zij de stem getraceerd hebben, met voice-over etc.. Werk van The Insider en Bellingcat.
Trek je eigen conclusie, volgens mij is het gewoon een verzamelbak van stemmen die moeten bewijzen dat deze generaal (al met pensioen) een “schuldige”is!

In het NOS journaal vertelde een journalist van The Insider dit verhaal, een website van Roman Dobrokhotov. Hij schrijft voor Al-Jazeera en noemt zichzelf de stem van “vrij” Rusland”:
Afbeeldingsresultaat voor roman dobrokhotov

10-11-2017  media

The Council of Europe heeft vandaag op de sluitingsdag van het World Forum for Democracy, de Democratic Innovation Award toegekend aan het Russische dagblad The Insider. De Council beloont hiermee expliciet de onafhankelijke onderzoeksjournalistiek in Rusland. Roman Dobrokhotov is hoofdredacteur van The Insider.

Het juryrapport: ‘The Insider is een onderzoekskrant die zijn lezers informatie wil verschaffen over de huidige politieke, economische en sociale situatie in Rusland, terwijl het ook democratische waarden promoot en licht werpt op kwesties die verband houden met mensenrechten en het maatschappelijk middenveld. Bovendien implementeert de Insider het “Antifake” -project, met als doel om systematisch nepnieuws in Russische media te ontmaskeren en het publiek te helpen relevante informatie te onderscheiden van vals nieuws en propaganda.

Conclusie: een verspreider van “nepnieuws”, betaald door de EU of onderscheiden met een “award” (wat hetzelfde is), want wat hij als nepnieuws aanmerkt, kan echt zijn, zolang er geen bewijzen zijn en in de MH-17 zijn er geen “harde”  bewijzen, als alleen de uitspraken van de Nederlandse regering, die op haar beurt de “bewijzen” in de doofpot stopt en de zaak van één kant belicht!

http://freesuriyah.eu/?paged=19 

Westerse mediapropaganda voor oorlog

De “Russiagate” gaat verder op het “nepnieuws” MSM van het NRC (al een onbetrouwbare partner tijdens de Syrië oorlog) lees het bericht van vandaag opNu.nl

Nederlandse media ook misleid door Russische nepaccounts op Twitter’ 

Volgens NRC gaat het in vijf gevallen om nepnieuws of misleidend nieuws. Deze informatie werd met vier tweets op het internet geplaatst door Russische accounts.

Het onderzoek is uitgevoerd op basis van informatie van Twitter. Het betreft een lijst van nepaccounts die vanuit het Internet Research Agency (IRA), een instituut dat aan de Russische overheid wordt gelinkt, de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten probeerden te beïnvloeden.

Sommige accounts waren door tienduizenden volgers en interactie met andere twitteraars lastig te onderscheiden van echte internetgebruikers, met als gevolg dat hun tweets door diverse Amerikaanse media en poltici werden verspreid. Inmiddels heeft Twitter de desbetreffende tweets en accounts offline gehaald. Powned citeerde volgens het onderzoek tussen september 2015 en september 2017 zevenmaal een nepaccount, meer dan de andere nieuws- en opiniesites. Powned wordt gevolgd door GeenStijl dat zes berichten afkomstig van Russische nepaccounts citeerde.

Volgens Twitter waren er ongeveer tweehonderd accounts actief die mogelijk gelinkt zijn aan een Russische beïnvloedingscampagne. Deze hadden als doel om sociale en politieke verdeeldheid te zaaien. Volgens het NRC-onderzoek is het onduidelijk of Rusland ook Nederlandstalige nepaccounts had.

Bron: https://www.nu.nl/media/5041751/nederlandse-media-misleid-russische-nepaccounts-twitter.html, NRC, NOS

https://www.theins.ru/

Flattr this!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *