Mladic veroordeeld, door een NAVO rechtbank?

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor Ratko Mladic

Het is een NAVO-rechtbank! ‘Voormalig Bosnisch-Servische bevelhebber Mladic schreeuwde dit uit, toen de VN-rechtbank hem een levenslange gevangenisstraf oplegde!

Het Internationaal Strafhof voor het voormalige Joegoslavië (ICTY) heeft woensdag zijn vonnis uitgesproken. De rechters bevonden Mladic schuldig, de meeste beschuldigingen dateren uit de oorlog van 1992-1995, inclusief het bloedbad van Bosnische moslimmannen en -jongens in Srebrenica. Mladic pleitte niet schuldig over alle aanklachten.

Rechter-generaal Alphons Orie zei dat de rechtbank vond dat de acties van Mladic tijdens de oorlog ” de meest gruwelijke daden” waren en neerkwamen op genocide. De rechtbank veroordeelde hem tot levenslang!

Mladic hoorde het vonnis vanuit een andere kamer, nadat hij door bewaking was meegenomen, na een uitbarsting van kritiek tegen de rechters. De voormalige generaal zei in de rechtszaal dat alles wat de rechters zeiden een leugen was, vertelde de zoon van de generaal, Darko. Volgens Darko Mladic zei zijn vader: “Dit zijn allemaal leugens, dit is een NAVO-rechtbank!”

De Joegoslavische oorlog

Sinds het overlijden van de president Josip Broz Tito in 1980 had het nationalisme binnen de Joegoslavische federatie vrij spel gekregen: in regionale deelrepublieken begonnen etnische groepen zich nationalistisch op te stellen. De Joegoslavische regering voelde zich bedreigd door de snelle ineenstorting van het Oostblok in 1989 en daarna, wat eveneens de chaos in het land vergrootte. Volgens de retoriek van het westen en de VS zouden de gevaarlijkste nationalistische ideeën komen van de Serviës: Slobodan Milošević, die daar aan de macht was gekomen, wilde alle Serviërs in Joegoslavië verenigen in een etnische Servische staat, was het nieuws.

Nooit is gekeken naar de kant van de Bosniërs en dan bedoel ik de Moslims. Tito had altijd voorkomen dat groepen zich profileren op hun geloof of etnische achtergrond.

Bosnië

De Bosnische autonome-regering had op 29 februari en 1 maart 1992 een referendum uitgeschreven met de vraag of Bosnië en Herzegovina onafhankelijk moest worden. De Bosnische Kroaten en Bosniakken ( moslims) stemden in meerderheid voor onafhankelijkheid. De Bosnische Serviërs boycotten deze verkiezingen; zij waren tegen onafhankelijkheid en vonden dat het referendum ongrondwettelijk was. Aangezien de meerderheid van de uitgebrachte stemmen in het referendum voor onafhankelijkheid was, riepen de Bosnisch-Kroatische en moslim-parlementsleden op 5 april 1992 de onafhankelijkheid uit. Als reactie hierop riepen de Bosnische Serviërs op 7 april 1992 een eigen republiek uit, de Servische Republiek (Republika Srpska), en claimden ze ook grote gebieden elders in het land waar de Serven vroeger een meerderheid zouden zijn geweest, maar als gevolg van een genocide tijdens de Tweede Wereldoorlog een minderheid waren geworden. Tercht toch zou je denken? Als de ene group het claimt, moet de andere het ook kunnen! Maar zo werkt het niet in het westen/NAVO en VS, er wordt altijd een politiek van heers en verdeel, groepen, m.n. geloofsgroepen tegen elkaar opzetten, in dit geval waren de Moslims favoriet en niet de Christelijke Orthodoxe Serven.

De Bosniakken zijn voor het eerst in een aantal documenten in het middeleeuwse Bosnië genoemd, onder de naam Bošnjani.

Tijdens de Ottomaanse overheersing van de Balkan, voornamelijk in de 16e en 17e eeuw, werden de Bosniakken door de islam beïnvloed. Dit gebeurde veelal uit economische motieven maar ook doordat jonge jongens werden ingelijfd in het Ottomaanse leger. Na de val van het Ottomaanse Rijk werden Bosniakken in veel gevallen onderdrukt doordat zij als collaborateurs met de Ottomaanse Turken werden gezien. Dit kwam onder andere omdat de troepen van het Ottomaanse Rijk voor een deel uit Bosniakken bestond. Bosniakken zijn hoofdzakelijk Slavische moslims en behoren overwegend tot het soennisme.

Tijdens de Tito jaren werd hun religie, niet alleen bij hen maar ook bij de andere groepen op de achtergrond gezet, er was een duidelijke scheidng van kerk en staat. Tot de dood van Tito en de inmenging van de VS en NAVO.

De Bosnische moslims radicaliseerde, nog niet op het niveau van IS, dat is gezien de tijd waarin het gebeurde niet mogelijk. Maar een vaststaand feit is dat oorlog mensen radicaliseert dus ook de moslims.

Mladi Muslimani, vertaald ‘Jonge Moslims’ een organisatie opgericht in 1939 door een groep studenten, waaronder Alija Izetbegovic (de latere premier van Bosnië-Herzegovina). Zij werden bemoeilijkt in het uitoefenen van hun religie tijdens de TITO regering van Joegoslavië en kwamen hiertegen in opstand. Dat deden ze door het verspreiden van kranten en het organiseren van activiteiten. Veel leden zijn opgepakt, destijds.

Veel mensen zeggen Bosnië is en was eigenlijk klein Turkije in Joegoslavië.

De Turken hebben tijdens het Ottomaanse rijk een lange tijd in de Balkan gerisideerd, met als doel de Islam te verspreiden. Vandaar ook de grote liefde van Bosniërs ten opzichte van Turken en Turkije. Als je in het oude deel van het centrum komt is het net klein Istanbul! Het ruikt er zelfs net als in Turkije. Het enige verschil is dat de mensen een ander uiterlijk en andere taal hebben.

Hier ligt dus ook de wortel van de oorlog en moet niet alleen bij de Serviërs worden gezocht, als de ene groep radicaliseert, zal de andere het ook doen, daar speelt de VS altijd handig op in, ook heeft onze “revolutie”maker Bernard Henry Levy, i.s.m. Soros, de regio, voor de oorlog bezocht en dan weet je wel hoe laat het is!

Wat mij absoluut blijft verbazen, of eigenlijk weer niet is de parijdigheid van de EU/NAVO en VS ten aanzien van de Moslims. Maar “geheime”krachten achter hoog geplaatse figuren zoals Muhamed  Sacirbey ( 1956), een Bosnisch advocaat, businessman en diplomaat hebben dit gepromoot. Sacirbey kreeg bekendheid in de jaren negentig toen Bosnië en Herzegovina hem tot ambassadeur van de Verenigde Naties verkozen. Sacirbey diende ook kort als de Bosnische minister van Buitenlandse Zaken. Bij de VN werkte Mabel-Wisse Smit, huidige prinses en weduwe van prins Friso en ex-geliefde van Muhamed Sacirbey, zo is alles met elkaar verbonden en zie je een beetje de voorliefde voor Moslims in Bosnië.

Wat ik hiermee wil aantonen is dat beide partijen gevochten hebben, geradicaliseerd zijn, maar de volgens vele verslagen en rapporten, de Serviërs graag een eenheid in het land wilden, je kunt het vergelijken met Syrië, daar is het gelukt, maar Joegoslavië was te zwak en had destijds geen ondersteuning van Boris Jeltzin, voormalig President van Rusland, die Rusland uitverkocht heeft aan oliechargen en het westen!

Dus Mladic heeft gelijk als hij schreeuwt dat het een NATO rechtbank is, de andere kant is niet vertegenwoordigd, het is een eenzijdig vonnis, zoals het altijd is bij het ICC.

Als er echt rechtvaardigheid is zouden er van “beide”kanten recht gesproken moeten worden, door een onafhankelijke rechter en rechtbank!

Kroatië

De oorlog in Kroatië ging om de Kroatische Krajina, een etnisch Servisch gebied binnen Kroatië dat zich eenzijdig onafhankelijk had verklaard van Zagreb.

Toen Kroatië zich onafhankelijk verklaarde van Joegoslavië – dat was op 25 juni 1991 – werd  Franjo Tudjman als president gekozen. De in Kroatië woonachtige Serviërs, ongeveer 250.000, zagen dit als een anti-Servisch complot van de Kroatische regering.

Krajina

Toen de Kroatische regering een referendum over onafhankelijkheid van de in de Kroatische Krajina woonachtige Serviërs onwettig verklaarde, leidde dit ertoe dat partijleider Milan Babić het Onafhankelijk Servisch District (Servisch: Srpska Autonomna oblast, of SAO) opzette. Hij richtte milities op en stelde wegblokkades in, waardoor de Kroatische kustregio Dalmatië van de rest van het land werd afgesneden.

Pas in 1995 werd het Kroatische regeringsgezag er hersteld via operatie Storm, waarin het Kroatische leger de Servische milities versloeg en Knin bezette. In een uitbarsting van geweld vluchtten ruim 200.000 etnische Serviërs uit de Krajina naar Bosnië of Servië.

Sinds de dag van vandaag is er onrust in bepaalde gebieden, mede door de onrust in het midden-oosten, oorlogen en IS. Er zijn trainingskampen gevonden, diep in Bosnië en vele terroristen (Moslim) vochten mee met IS.

 

Bron: RT, Wikipedia, ICC

Nieuwe Joodse groep steunt onafhankelijkheid voor Koerdistan

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor kurdistan and israel cartoon

Verschillende prominente Joden in Europa en Noord-Amerika treden toe tot de organisatie van Joods-Koerdische vriendschap en ondersteunen de onafhankelijkheid voor Iraaks Koerdistan.

De Joods-Amerikaanse advocaat Alan Dershowitz is toegetreden tot het ere-bestuur van de in Brussel gevestigde Joodse Coalitie voor Koerdistan, samen met Irwin Cotler, een voormalige minister van Justitie van Canada, ook Serge en Beate Klarsfeld, twee bekende Nazi jagers uit Duitsland, vertelde de oprichter van de voorzitter van de groep, Joel Rubinfeld.

Rabbi Abraham Cooper, decaan van het Simon Wiesenthal Centrum, Charles Tannock, een Britse advocaat bij het Europees Parlement en een Duitse advocaat voor de Britse conservatieve delegatie.

De  groep Rubinfeld is bestaat dus uit “high-profile” leden ter ondersteuning van de Koerdische nationale aspiraties en opgericht na het september referendum over de onafhankelijkheid in Koerdistan, de autonome regio in het noorden van Irak.

Afgelopen vrijdag liet Bernard-Henri Lévy, een Frans-joodse filosoof en lange tijd supporter van Koerdische onafhankelijkheid, een documentaire zien in het VN-hoofdkwartier in New York met het onderwerp en titel “Peshmerga”. Levy is geen lid van deze Joodse coalitie voor Koerdistan, maar een onafhankelijke denker, die al vele “Color-revoluties”op zijn naam heeft en mede verantwoordijkelijk voor Libië en de Maidan-plein Coup in Oekraïne.

Rubinfeld is een voormalig voorzitter van de Federatie van Franstalige Joden in België en oprichter van de Belgische Liga tegen het Antisemitisme. Hij onthulde de pro-Koerdische groep tijdens zijn verblijf in Israël , waar hij naar verwachting een eerste conferentie over de Koerdische onafhankelijkheid bij de Israëlische Knesset, in zal gaan bijwonen.

Gepland is deze conferentie voor 29 november a.s., de 70e verjaardag van de  stemming over het verdelingsplan van de VN voor Palestina, het evenement is getiteld “Koerdistan en Israël. Samen naar vrede en stabiliteit in het Midden-Oosten” De conferentie wordt georganiseerd door de  Zionistische Unie Ksenia Svetlona. Naast Israëlische wetgevers, zijn er leden van de Koerdische joodse gemeenschap en activisten zoals Rubinfeld aanwezig.

Israël is een van de eerste landen ter wereld die de oprichting van de staat Koerdistan steunt en met name de steun heeft van Benjamin Netanyahu. Israël heeft in het verleden gezwegen over de Koerdische nationale ambities, die Turkije, een belangrijke handelspartner van Israël en voorheen een belangrijke bondgenoot, in grote woede zou doen ontvlammen, wat ook nu gebeurd is en Erdogan is nu de nieuwe bondgenoot van Rusland geworden.

Na botsingen tussen de Koerdische Peshmerga soldaten en Iraakse veiligheidstroepen in de noordelijke Iraakse stad Kirkuk afgelopen oktober, zei President Trump, dat hij “geen partij” zou trekken. Het ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat het “zich fel tegen” het referendum over onafhankelijkheid verzette en de voorkeur gaf aan een dialoog door de Verenigde Staten en de Verenigde Naties.

Bron JTA

 

Jonathan Spyer – the SPY who went to Syria – new episode part 3

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor Jonathan Spyer the spy cartoon

Here he is again, the SPY who went to Syria, later to Ukraine and now supporting the Kurds, who wanted, or still wanst an independent state. He is for sure not welcome anymore in Syria, he went there with a so-called peace-mission, part one of the story read here:

Andrew Jonathan Spyer – the Israelian spy who went to Syria

After that he went to the Ukraine, of course, a huge supporter of the Fascist-government there, part two of the story:

Andrew Jonathan Spyer – the Israelian spy who went to Syria now went to Ukraine

Spyer and Franzman with the Ukrainian Volunteer Force in Donbass

Now it seems, he is speaking about his big secret, saying he was gambling with his life and admits he was infiltrating in Syria, his days are indeed outnumbered, when he wants to return to Syria or Iraq!

Israeli journalist describes reporting from Syria and Iraq, hiding his secret

British-Israeli Jonathan Spyer knows he’s been gambling with his life, but says getting the story is worth it

Jonathan Spyer, wearing a black leather jacket, meets with Kurdish YPG fighters in northern Syria in 2013. (Courtesy)

Jonathan Spyer, wearing a black leather jacket, meets with Kurdish YPG fighters in northern Syria in 2013. (Courtesy)

Jonathan Spyer had been behind enemy lines many times before, carefully guarding his dangerous secret. But on a fine Spring day in Aleppo this year, in an area controlled by the Syrian regime, he thought his cover might have finally been blown — not by government intelligence agents or Islamist rebels, but by a fellow Brit just trying to have a nice chat over coffee.

Spyer, a veteran analyst and Jerusalem-based journalist, has been covering the rumble and crumble of Iraq and Syria into vast territories of stateless chaos for the past six years.

Those two conflicts have been responsible for the deaths of a great number of journalists, but for Spyer, there was an extra layer of danger: he’s British-born, but is also an Israeli.

Who wants to think that because of your citizenship, you can’t cover what you regard as the most important story of the 21st century,” said Spyer, in an interview with The Times of Israel.

Spyer’s work has appeared in Foreign Policy, Janes Intelligence Review, The Wall Street Journal, The Guardian and  The Atlantic, among others.

In his most recent trip to Syria, he managed to get into the regime-controlled area by joining a propaganda trip sponsored by the government, where he was even able to interview a few ministers.

Jonathan Spyer (left) poses for a picture with Syrian Minister of Reconciliation Ali Haidar and Minister of Information, Mohammed Tourjeman, while on a government-sponsored tour of Damascus in April 2017. (Courtesy)

Spyer used somewhat of a false identity to get onto the trip, and agreed that it was “gross incompetence” on the part of the Syrian authorities that his real identity was not uncovered at any point.

The closest moment came when his fellow Brit, one of a number of Assad-supporting internationals invited to Damascus by the regime, leaned in and said, “There are rumors of Zionist infiltrators on this trip.”

“Oh f***, is this guy toying with me,” Spyer said he thought at the time, and considered making a quick dash for nearby Kurdish-held territory.

Turns out that it was just polite chatter.

Spyer understands, however, that should someone have thought he was an Israeli agent, he may have disappeared in a Syrian jail cell.

Spyer agreed that he was taking a gamble with his life.

“If you put it into the cold logic of the gamble, getting published in The Wall Street Journal versus death, well, that’s obviously stupid,” he said.

But he noted that all war reporters risk their lives, Israeli or not.

“I did it. People do it. On some kind of level, it is worth it, because I think the Syria story is the major news story of the century so far, and we’ve got a ringside seat at it,” he said.

Spyer said he has been to Syria about eight to nine times and Iraq five to six times in recent years, generally for around two-week periods. Half of that time he said he was in the Kurdish-held areas, where being an Israeli is acceptable.

The British-Israeli said there is a big difference between reporting as an Israeli in Iraq or in Syria.

“When you’re in Iraq, people don’t think about Israel that much. It doesn’t concern them very much,” Spyer said.

When interviewing an officer of an Iranian-backed militia in Baghdad, he said they just viewed him as a British journalist for a Western outlet and didn’t think more about it.

An Iraqi militia fighter of the Shiite cleric Muqtada al-Sadr’s Saraya al-Salam (Peace Brigade), waves a flag next to a rocket launcher during heavy clashes with IS fighters in Tuz Khurmatu in the Salaheddin province on August 31, 2014. (AFP/J.M. Lopez)

On the other hand, in Syria, a direct neighbor of Israel, fear of infiltration from the Jewish state is palpable, he said.

“In that pro-regime, pro-Hezbollah world, they are so busy talking about [Israeli] infiltrators,” Spyer said, referring to the Iranian-backed terror group in Lebanon, which is fighting on the side of the regime in Syria.

He added with a chuckle, “They’re talking about it so much that they didn’t realize the ‘infiltrator’ sitting next to them.”

However, he noted, when sneaking into Syria to work among the rebels, there was no need to create a fake identity. “It was so chaotic, you just turn up,” he said.

“On the regime side it’s quite different. They are obsessed with intelligence organizations. There you have to be smart, careful and have a water-tight backstory,” he said.

Spyer said he finds the fact that other non-Israelis might more safely cover the same issues a moral matter. “Practicalities aside, it’s deeply wrong that a person can’t cover this stuff and have Israeli citizenship,” he said.

He noted that Arab journalists can freely work in Israel for Arabic media, but the reciprocal courtesy is not extended to their Israeli counterparts.

While working in enemy territory, Spyer said he doesn’t reveal his Israeli identity even to other journalist colleagues for fear it may endanger them. He also said that’s not really an issue because he prefers to work solo.

In his new book, “Days of the Fall: A Reporter’s Journey in the Syria and Iraq Wars,” published recently by Routledge, Spyer takes the reader on his personal journey through the conflicts in Syria and Iraq, zooming in and out of scenes he lived through, relaying the gritty details of how militants, soldiers, terrorists and citizens, talked, dressed and acted, while always providing the analysis to put the scenes into the larger context.

It’s an up-close and visceral account of key events of the conflicts — such as the opening of the battle for Aleppo, the fall of Mount Sinjar where the Yazidi minority was massacred and enslaved by ISIS.

A constant source of drama and tension throughout the narrative is that fact of Spyer’s dual British-Israeli citizenship.

Will his dark, Jewish secret be discovered by Shiite militants in Iraq, Sunni Islamists in Syria, or perhaps by the Syrian government while he participates in a state-sponsored tour of Damascus?

Through a mix of caution, deception, and beard-growing, Spyer manages to navigate two conflicts that have claimed the lives of many journalists.

The conflicts in Iraq and Syria, said Spyer, are likely to remain “frozen” — similar to the conflict in Eastern Ukraine — in the coming years, with dug-in factions competing for more control.

Spyer said his book will be something akin to a “first draft of history,” which one day he hopes historians will use to help explain how Syria and Iraq, once pillars of the region, came apart at the seams. If so, his high-risk gamble will have been all the more worthwhile.

Source: http://freesuriyah.eu/?p=837

https://www.timesofisrael.com/israeli-journalist-describes-reporting-from-syria-and-iraq-hiding-his-secret/

 

Andrew Jonathan Spyer – the Israelian spy who went to Syria

Kiev: Deelnemers van de 2014 Oekraïense staatsgreep bekennen

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor de coup in Oekraine door de VS en EU cartoon

De omverwerping van de democratisch gekozen president van Oekraïne in februari 2014 was bijna (op Syrië, Libië etc na) de belangrijkste geostrategische gebeurtenis van de afgelopen eeuw, omdat het leidde tot de afscheiding van  twee regio’s – de Krim en Donbass.

Die twee afscheidingen van de Oekraïne werden vervolgens gepresenteerd in het westen, als zijnde het gevolg van ‘Russische agressie’, die (Rusland) vervolgens werd afgestraft, eerst door economische sancties en vervolgens door de massale NAVO-militaire opbouw aan de grenzen van Rusland (wat nog steeds bezig is). Maar nu komen sommige deelnemers aan de coup publiekelijk naar buiten over de kwestie, omdat de mensen die hen hadden ingehuurd zelfs hen hebben bedrogen.

De Italiaanse krant Il Giornale en de Italiaanse Mediaset Matrix TV, Chanel 5, hebben op 15 november j.l., bekentenissen gepubilceerd van een paar sluipschutters die op 20 februari 2014 de demonstranten en politie in de menigte van  de “Maidan revolutie” hebben beschoten om “chaos te zaaien “zoals ze zelf zeggen en daartoe opdracht hadden gekregen om te doen.

De Georgische huurling Alexander Revazishvilli zei het volgende

“Iedereen begon met het maken van twee of drie foto’s tegelijk. Het duurde vijftien, twintig minuten. We hadden geen keus. We kregen de opdracht om zowel op de politie als op de demonstranten te schieten, zonder enig verschil. ”

Dit verslag is volledig in overeenstemming met het uitgelekte telefoongesprek op 26 februari 2014, waarin Urmas Paet, de onderzoeker die de EU had aangewezen om te bepalen wie de schuldigen waren, namelijk de sluipschutters en hun massale bloedvergieten tijdens de omverwerping , hebben toen de EU-chef Buitenlandse Zaken op de hoogte gebracht, Catherine Ashton, dat het de anti-Janoekovitsj en pro-VS en pro-EU-zijde waren, dat zijn de de schuldigen  en verder dat Paet net was geïnformeerd over dit door Petro Poroshenko (die kort daarna werd verkozen tot president van Oekraïne).

Paet zei verder:

Wat nogal verontrustend was, dat deze oligarch (Poroshenko – en dus toen hij president werd dit al wist), vertelde dat , al het bewijsmateriaal aantoont dat de mensen die door sluipschutters werden gedood, aan beide kanten, stonden tussen politieagenten en mensen van op straat , (dit zal Ashton shockeren, die zojuist had gezegd dat Janoekovitsj de moorden had begaan). Poroshenko zelf wist en weet dat zijn regime  gebaseerd is op een door (een valse) Amerikaanse staatsgreep tegen zijn voorganger.

Revazishvilli, en de anderen die hebben opgeboecht, waren $ 5.000 beloofd, maar hebben dit nooit gekregen en daarom deze bekentenissen, de persoon van wie ze zeggen, die hen daadwerkelijk hadden ingehuurd voor de coup, noemen ze ‘Mamuka Mamulashvili, militaire adviseur van Saakasjvili’.

Ja daar duikt hij weer op Mikheil Saakashvilli, de door de VS geinstalleerde president van Georgië, in de periode 2008-2013, die, nadat hij buitengewoon impopulair was geworden in Georgië en daar bij verstek is veroordeeld voor corruptie, later,  door de VS geinstalleerde gouverneur werd van de regio Odessa in Oekraïne.

Hij onderdrukte sprekers van de Russische taal (in Odessa de hoofdtaal). Hij heeft nu geen staatsburgerschap meer van welk land dan ook, omdat hij zowel in zijn oorspronkelijke land, Georgië, als in zijn geadopteerde land, Oekraïne, gebrandmerkt is ale een crimineel. Hij werd op 30 mei 2014 benoemd als gouverneur van Odessa (waar op 2 mei 2014 het door de VS opgelegde regime een gruwelijke slachting van de lokale bevolking was begaan, vakbondshuis Odessa), bleek hij een te haatdragende hater van de Russen te zijn om acceptabel te worden bevonden zelfs voor het boegbeeld van het Amerikaanse regime, de (chocolade) president van Oekraïne, Petro Poroshenko, en werd dus verwijderd en verbannen uit Oekraïne.

De staatsgreep, in Oekraïne zelf was al sinds 2011 in voorbereiding door het regime van de Amerikaanse president Barack Obama (ook het begin van de zogenaamde Arabische lente). Het was een groot plan van Obama maar werd geheimgehouden voor het publiek tot de staatsgreep in februari 2014 was uitgevaardigd, zoals werd aangetoond in opgenomen telefoon- gesprekken, waar Obama’s agente in Oekraïne, Victoria Nuland, tegen de Oekraïense ambassadeur van Obama, Geoffrey Pyatt, vertelde wie hij de leiding over Oekraïne moest geven nadat de staatsgreep was voltooid, wat 22 dagen daadwerkelijk plaatsvond.  Bovengenoemde spelers van de VS en EU huurde extreem-rechtse huursoldaten in, niet alleen uit Georgië en Litouwen, maar ook uit Israël en niet nader genoemde andere landen, maar vooral uit Oekraïne zelf – leden van beide Oekraïense twee meest racistische fascistische partijen, Pravdij Sektor – de Nazi partij en de partij van de  “vrijheid” Svoboda (deze laatste partij werd voorheen de sociale nationalistische partij van Oekraïne genoemd (NSDAP) tot de Amerikaanse CIA hen opdroeg hun naam te veranderen in “vrijheid”, die klonk aantrekkelijker voor de Amerikanen en Europeanen, maar de ideologie is hetzelfde.

De twee leiders van de staatsgreep,  in Oekraïne, waren de oprichters van de Pravdij Sektor Dmitriy Yarosh en de mede-oprichter van Svoboda Andriy Parubiy.

Tot de dag van vandaag blijft de EU ontkennen, wat zij niet alleen in Oekraïne, maar ook in Syrië, Libië, Afghanistan en Irak gedaan hebben en volgens democratische maatstaven crimineel is te noemen. Deze “coups” hebben miljoenen mensen het leven gekost, voor de (nep) indealen van het westen EU en haar bezetter de VS!

Bron: Il Giornale, Mediaset Matrix TV, Chanel 5, YouTube

http://www.dewereldmorgen.be/blog/sonjavandenende/2017/01/12/de-laatste-coup-van-victoria-nuland–cyprus

Noor en Alaa, de nieuwe Bana Alabed’s uit Ghouta (chemische aanvallen)

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Weten we het nog Bana Alabed? Het “beroemde “Twittermeisje”uit oost-Aleppo. De terroristen hebben nu 2 nieuwe kinderen ingezet voor hun propaganda doeleinden, Noor en Alaa uit Ghouta.

Ghouta is een buitenwijk van Damascus, waar de meeste terroristen zich verschansde en nu nog gebruikt wordt voor hun terroristische activiteiten, zo vuren ze van daar nog dagelijks raketten af op de bewoners van Damascus.

Hier zou ook de “zogenaamde”chemische aanval van 2013 plaatgevonden hebben door Assad en zijn regeringsleger natuurlijk!

De “nep” MSM nieuwssite’s zoals de BBC en natuurlijk onze getrouwe NRC (geworden tot een AIVD propagandakrant) nemen gewillig deze noodkreten twitteraccount over, gerund door terroristen. Net als bij Bana, deze kinderen zijn het Engels niet machtig genoeg, voor deze ingenieuze in elkaar geknustelde boodschappen van propaganda en haat!

 

In een van de Tweets:

“It’s bombing” “I hate flying planes” We are in danger save us. Bombs everywhere. is bombing children. The world could care less.

(Getekend door  9 nov.)  Our message to the children in the world. We just want to live like you. We want to live without fear

“We bevinden ons in het Midden-Oosten en in de Middeleeuwen”, zegt Firas Abdullah, 24, een fotograaf en media-activist van het Ghouta Media Center in Douma, het platteland van Damascus. “Mensen nemen het hout van bomen rechtstreeks om op te warmen naast het vuur, en ze hebben niet genoeg voedsel om zichzelf te voeden. We eten wat we vinden. “In oktober startte Abdullah een mediacampagne om de internationale gemeenschap te informeren over het vierjarige beleg op Oost-Ghouta, dat heeft geleid tot de dood en de hongerdood. Vooral kinderen waren de meest kwetsbare slachtoffers van de wrede belegering. Douma en de naburige dorpen worden voortdurend onderworpen aan bommen en raketten van de regeringstroepen.

En hier blijkt hoe zij geld uit Europa ontvangen, dit keer Italië (waar ettelijk zogenaamde, lees rebellen wonen):

Een andere bron, die op voorwaarde van anonimiteit sprak, vertelde dat de twee gewapende groepen ook verantwoordelijk zijn voor het verergeren van de voorwaarden van Assads onwettige misdaden tegen de arme bevolking. Volgens die bron hekelden humanitaire niet-gouvernementele organisaties (NGO’s) die voedsel, kleding en medicijnen verstrekken de gewapende groeperingen, waardoor pas hulp kon worden binnengehaald nadat een flink percentage van de donaties was gedaan.

Dus als ik het goed interpreteer, zijn er nu 2 terroristische groepen de baas in Ghouta (Douma), zij noemen dat bevrijding en bevrijde gebied!

Deze 2 groepringen, IS en Al-Queda, houden een deel van de bevolking gegijzeld en hongeren hen uit, ook gebruiken zij kinderen als wapen in de propaganda strijd, zoals blijkt uit de Twitter account van de “zogenaamde”Noor en Alaa!

Afbeeldingsresultaat voor noor en ala uit ghouta douma

Bron: Al-Monitor, Twitter

Pro-islamisten Rena Netjes en Jan-Jaap de Ruiter verbolgen over komst pro-Assad zanger Melhelm Zein

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor melhem zein

Natuurlijk komt er kritiek vanuit de zogenaamde Arabisten hoek. Met name Rena Netjes, ooit in Eqypte veroordeeld voor het ondersteunen of samenwerken met de moslimbroeders, toen zij bij de propaganda zender Al-Jazeera werkte. Deze propaganda zender, standplaats Qatar, is door vele landen nu geboycot.

Jan-Jaap de Ruiter een pseudo-Arabist, met onduidelijke voorkeuren, tegen salafisten, tegen souvereine staten, tegen Hezbollah, tegen alles?

Dit is de CV van de ondersteunder van Salafisten:

Rena Netjes (1966) Nederlands arabiste, journaliste en politica.

Netjes haalde in 1988 haar propedeuse Arabisch aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, waar ze Hebreeuws als bijvak had, en studeerde in 1992 als arabiste af aan de Universiteit van Amsterdam. Hierna richtte ze in 1994 haar eigen taalinstituut op (Rena Lingua). Van 2005 was ze docent Arabisch en de Arabische wereld voor de NOS.

Vanaf 2002 is ze als freelance schrijver en journalist actief. Media waarvoor ze schrijft of heeft geschreven zijn onder andere de Volkskrant (in 2003), Elsevier (2005 – 2008), Knack (vanaf 2007), Trouw (vanaf 2010), NCRV (vanaf 2011), Het Parool, BNR Nieuwsradio, NOS, De CorrespondentZaman VandaagNewsweek en de New York Times.

In 2010 ging ze in Egypte wonen, waar ze directeur werd van het instituut ‘Learn Arabic in Cairo’. Ook was ze correspondent Egypte en Libië voor diverse media. In 2014 raakte Netjes in Egypte betrokken bij een strafproces tegen een aantal journalisten uit zowel binnen- als buitenland, dat met name medewerkers van Al Jazeera trof. De journalisten werd ten laste gelegd dat ze de als terroristische organisatie aangemerkte Moslimbroederschap hadden geholpen en valse informatie hadden verspreid. Netjes werd ervan beschuldigd dat zij zich voor Al Jazeera had ingelaten met dergelijke praktijken, hoewel dat geen opdrachtgever van haar was.Na intensieve bemiddeling door de Nederlandse ambassade kon ze het land verlaten, nog vóór ze kon worden aangehouden Op 23 juni dat jaar werd ze bij verstek veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf. Ze heeft een aantal malen een gratieverzoek overwogen, maar dat is nog niet ingediend, onder meer omdat ze daarvoor persoonlijk naar Egypte zou moeten afreizen.

Netjes is ook actief geweest voor de politieke partij CDA. Van 1994 tot 1998 was ze namens het CDA raadslid in de Amsterdamse deelgemeente De Baarsjes en van 2006 tot 2010 in de gemeenteraad van Amsterdam. Ook stond op de kandidatenlijst van het CDA bij de Europese Parlementsverkiezingen van 2009.

Jan Jaap de Ruiter (1959)

Arabist en de Arabische taal is zijn grote -professionele- liefde. Het Arabisch staat is een van de twee ankerpunten in zijn onderzoek. De taal onderscheidt zich in een standaard en vele dialectale varianten. Processen van globalisering en superdiversiteit raken evenwel ook het Arabisch dat daardoor razend interessante ontwikkelingen doormaakt.

Het andere ankerpunt van de Ruiter’s onderzoek is de islam, een religie die in het middelpunt staat van de aandacht van de wereld. De islam zoals deze zich in Europa ontwikkelt is een belangrijk te bestuderen fenomeen. En ook al staat het Midden-Oosten op dit moment (2017) in brand, toch zijn er ook daar ontwikkelingen binnen de islam die duiden op nieuwe niet-gewelddadige vormen van geloofsbeleving. Het zijn allemaal elementen waar de Ruiter zich voor interesseert.

Hij (Jan-Jaap de Ruiter) was opeens bij Nieuwsuur om salafisten te veroordelen, maar veroordeeld ook soevereine staten als Syrië..Raar toch? Dubbele agenda heeft de man, dat is duidelijk. Zoals Netjes, samen zijn zij de pseudo Arabisten van Nederland, met de ballen verstand van de Arabische wereld..Veroordelen en beschimpen is alles wat ze doen.

Maar Nederland heeft, ook door toedoen van dit soort pseudo-arabisten verloren samen met de zogenaamde coalitie in Syrië en kunnen niets meer beginnen tegen het optreden van deze zanger, met voorkeuren voor een soeverein en vrij Syrië (en Libanon)!

O ja natuurlijk is Hezbollah volgens de Nederlandse standaarden een terroristische organisatie, de Moslim broeders natuurlijk niet, maar van wie hebben we het meeste last in Europa? Juist de Moslim broeders, geworden tot Al-Queda en IS!

Het artikel op AT5:

‘Concertgebouw programmeert lofzang voor Assad en Hezbollah’

‘Ik wil flirten met Syrië’, of ‘Allah, Syrië en Bashar: meer hebben we niet nodig’. Het zijn teksten van de Libanese zanger Melhem Zein, die woensdag op de planken van het Concertgebouw mag optreden.

Het muziekhuis boekte de zanger in het kader van ‘Turning East’, een zesdaags festival met muziek uit het Midden-Oosten. Blijkbaar is daarbij niet gelet op de politieke voorkeuren van de artiesten.

Zein laat zich met enige regelmaat goeddunkend uit over de Syrische dictator Bashar al-Assad. Ook terreurgroep Hezbollah vecht in zijn ogen voor de goede zaak. In een interview op 10 maart 2016 met de in Londen gevestigde Arabische krant Al-Quds al-Arabiyy,  karakteriseert Zein Hezbollah toch vooral als verzetsbeweging.  In een ander interview met de Libanese tv-zender al-Jadeed meldt Zein dat ‘Hezbollah geen terreurorganisatie is.’

De militaire tak van Hezbollah, die in het Syrische conflict vecht aan de zijde van het regeringsleger, wordt door de Europese Unie gezien als terreurgroep. Hezbollah staat onder meer bekend vanwege de introductie van zelfmoordaanslagen.

‘Vocaal vermogen’
Op de site van het Concertgebouw wordt de 35-jarige zanger echter geprezen om zijn ‘groot vocaal vermogen’.

Jan Jaap de Ruiter, Arabist verbonden aan de Universiteit van Tilburg, en jouralist en Arabist Rena Netjes hekelt de programmering van het Concertgebouw. ‘Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat het Concertgebouw een podium wordt voor één grote lofzang met vlaggen en slogans aan de Syrische president Assad?’

Het Concertgebouw was volgens Netjes niet op de hoogte van de politieke voorkeur van de zanger, maar heeft geen blijk gegeven van eventuele wijzigingen in het programma.

Bron: AT5, Wikipedia, website Jan-Jaap de Ruiter

De VS en Georges Soros beinvloeden de verkiezingen in Hongarije

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

 

Gerelateerde afbeelding

In heel Budapest wordt gewaarschuwd over de invloed van George Soros

Na mijn laatste artikel: http://freesuriyah.eu/?p=1159, probeert Soros, samen met de VS, de verkiezingen in Hongarije te beinvloeden, blijkt uit een artikel op: abouthungary, een blog van de Hongaarse overheid.

Het Bureau voor Democratie, Mensenrechten en Arbeid van het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft, volgens haar eigen aankondiging, 700.000 USD (ongeveer 200 miljoen HUF) gereserveerd om  de “plattelandsmedia lees lokale media)  in Hongarije te financieren en om journalisten te helpen opleiden en toe te rusten ter verdediging van de onafhankelijke media. “Het programma,” Ondersteuning van objectieve media in Hongarije, “biedt technische en financiële bijstand, verhoogde lokale en internationale bekendheid, kleine subsidies en andere hulpmiddelen.

“Verbazingwekkend en heel ongewoon”, zei de minister van Buitenlandse Zaken en handel Péter Szijjártó, die de Amerikaanse chargé d’affaires na de bekendmaking  op het matje riep! “Wat is dit, het is inmenging in de verkiezingscampagne en in de interne politieke processen van Hongarije! Welk kantoor in Washington kan de mediabedrijven in een Hongaarse regio beoordelen en welke soort uitgebalanceerde service willen ze aanbieden? “, Vroeg de minister zich af.

Verbazingwekkend inderdaad en teleurstellend van een “zogenaamde” bondgenoot. De Amerikaanse overheid die haar eigen, kostbare publieke middelen aanboort om in de media van een geallieerde democratische staat te investeren voor de uitdrukkelijke doelstelling om onafhankelijke media te verdedigen. In welk zogenaamde “bondgnoten” landen , vroeg de minister van Buitenlandse Zaken aan de Amerikaanse chargé d’affaires, financiert de Amerikaanse overheid nog meer van soortgelijke activiteiten?

Aanwijzingen zijn er nu, dat er een duidelijke inmenging in de binnenlandse zaken van bondgenoot is, heeft de media in de VS niet genoeg eigen problemen?  Kritiek op “corporate-ownership” van media tycoons, commerciële relaties en mainstream media bias, de Harvey Weinstein zaak? – zijn nu het nieuws van MSM media dag in dag uit in de VS, terwijl de belangrijke zaken zoals geopolitiek en armoede verzwegen worden.  Dat terzijde en denk eens aan wat het Amerikaanse ministerie van Justitie met de Russisch media deed.

Twee media bedrijven in Rusland, RT en Sputnik, kregen te horen dat ze zich moesten registreren onder de Foreign Agents Registration Act, een van de strengste regels die de VS  aan buitenlandse media oplegt bij het inmengen van binnenlandse kwesties. De Amerikaanse regering was van mening dat de media zich aan de Russische regering zou hebben gebonden, zodat zij zich als buitenlandse agenten moeten registreren.

De timing van de aankondiging van het State Department is ook een beetje ongelukkig. Transparency International – een door George Soros gefinancierde organisatie – heeft onlangs ook een opleidingsprogramma aangekondigd voor journalisten met een financiële bedrag van ongeveer de helft van wat het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vastgelegd. De mentoren van het programma zijn afkomstig van media die door Soros gelieerde organisaties al hebben geïnvesteerd in of gerelateerd zijn aan oppositiepartijen. Er is duidelijk een politieke smaak voor het door Soros gefinancierde Media-programma van Transparency International.

Het was de tweede keer in ongeveer een maand dat de chargé d’affaires, David Kostelancik, werd opgeroepen door het ministerie van Buitenlandse Zaken van Hongarije. Vorige maand kreeg hij een telefoontje naar aanleiding van zijn publieke uitlatingen over zijn zorgen over onafhankelijke media, opmerkingen die hij naast een standbeeld  van een journalistieke figuur onder het communistische tijdperk in Hongarije maakte,  in het hoofdkantoor van een journalistenvereniging die nauw verbonden was met het voormalige communistische apparaat.

We kunnen een gesprek hebben over het levendige medialandschap in Hongarije, over de oriëntatie van het grootste tv-kanaal, de grootste online nieuwssites, de grootste kranten en de balans tussen radiozenders en weekbladen. We zouden dat gesprek kunnen voeren – en de koppige feiten zouden voor sommigen misschien een beetje ongemakkelijk zijn op het ministerie van Buitenlandse Zaken – maar waar het hier om gaat is fundamenteler, het zijn de vragen die minister Szijjártó vroeg:

“Is dit niet inmenging in de verkiezingscampagne en in de interne politieke processen van Hongarije?”

Bron: http://abouthungary.hu/

Soros koopt Brussel (EU)

Soros koopt Brussel (EU)

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor soros buys brussel cartoon

Verschillende bronnen, binnen de EU, beschrijven de invloed van Soros in Straatsburg en Brussel als “echt buitengewoon groot en verontrustend.” En die invloed lijkt dramatisch te stijgen nu Soros het grootste deel van zijn rijkdom – $ 18 miljard – heeft gedoneerd aan zijn Open Society-project, deze campagne is voor open grenzen en super-power structuren binnen de Europese Unie.

Bronnen zeggen:  “Ik ben bang dat we naar het meest criminele niveau van internationale en politieke samenspanning in de geschiedenis kunnen meemaken.”

Op het eerste gezicht lijkt er enige legitimiteit te bestaan over deze beweringen. Volgens publieke bronnen heeft het European Policy Institute (OSEPI), het EU-beleidsonderdeel van de Open Society Foundation, in 2016, 44 keer een ontmoeting gehad met leden van de Europese Commissie. En nu de organisatie net $18 miljard gekregen heeft, het lijkt duidelijk dat die invloed zal toenemen.

Bovendien publiceerden de Soros-organisatie een brochure met details over een lijst van 226 betrouwbare “vrienden” die in het Europees Parlement dienen. https://legacy.gscdn.nl/archives/images/soroskooptbrussel.pdf

Op deze lijst staan de volgende Nederlandse gesponsorde Soros EU leden:

SCHAAKE Marietje (Netherlands) D’66

van BAALEN Johannes (Netherlands) VVD

MINEUR Anne-Marie (Netherlands) SP

PIRI Kati (Netherlands) PVDA

SARGENTINI Judith (Netherlands) Groen Links (GL)

in ’t VELD Sophie (Netherlands) D’66

van NIEUWENHUIZEN Cora (Netherlands) VVD

JONGERIUS Agnes (Netherlands) PVDA

de JONG Dennis (Netherlands) SP

Dit waarschijnlijk waarom de eens zo linkse socialistische partij, geen standpunt inneemt over Syrië:

Delegation to the Mashreq countries
This delegation is responsible for relations with the Mashreq
countries (Egypt, Jordan, Lebanon, and Syria)

Member: de JONG Dennis (Netherlands) SP

En voor de volgende post is hij ook ingekocht:

Migration and asylum

de JONG Dennis (Netherlands) SP

Ingekocht voor media en Internet (dit verklaart het nepnieuws fenomeen)

Freedom of information, particularly over the internet

in ’t VELD Sophie (Netherlands) D’66

en zelfs 2 op het volgende item:

Data protection and privacy (verklaart wederom het zogenaamde nepnieuws)

SCHAAKE Marietje (Netherlands) D’66

in ’t VELD Sophie (Netherlands) D’66

 

bron: https://legacy.gscdn.nl/archives/images/soroskooptbrussel.pdf

 

Libanon het volgende doelwit van NWO ? gas en olie nog steeds het doelwit!

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor de NWO want Lebanon cartoon

De Libanese minister van Buitenlandse Zaken, Gebran Bassil, heeft gezegd dat er momenteel een anti-Libanon-campagne in het Midden-Oosten is, gericht op het “intimideren” van zijn land en het dwingen om een gezamenlijk gasproject met Rusland op te geven.

Beiroet heeft bepaalde moeilijkheden ondervonden bij zijn eigen inspanningen om de regio te “stabiliseren”, zei de Libanese minister van Buitenlandse Zaken vrijdag, voorafgaand aan zijn gesprekken met de Russische minister van buitenlandse zaken, Sergey Lavrov in Moskou. Hij zei dat Libanon vóór de huidige crisis “als allereerste een contract zou afsluiten om schaliegasvelden te ontwikkelen met Russische bedrijven.” Echter, een campagne om de deal te hinderen  is nu aan de gang, beweerde hij (RT).

Het is parallel met wat er in Syrië gebeurde in 2008: De Amerikaanse politicoloog Jack Snyder heeft voor zijn democratiseringstheorie het concept ‘gouden parachutevertrek’ bedacht: een amnestieregeling voor ondemocratische staatshoofden. Van deze regeling wilden Franse presidenten in de betrekkingen met Syrië maar al te graag gebruikmaken, om zo Bashar al- Assad ten val te brengen en de president Bashar al-Assad af te zetten.

Zo voltrok zich in de lente van 2011 op het kantoor van Hezrve Ladsous, de stafchef van het Franse ministerie van Buitenlandse Zaken. Toentertijd was Alain Juppe minister van Buitenlandse Zaken, een ruzie die werd gevoerd tussen Syrië-ambassadeur Eric Chevallier en Midden-Oostenadviseur van ex-president Sarkozy, Nicolas Galey. Onder de aanwezigen waren: Patrice Paoli (voormalige directeur van het departement Midden-Oosten en Noord-Afrika, nu Libanon-ambasadeur), Joseph Maila (aspirant-directeur van het departement) en een handjevol diplomaten die aan het dossier-Syrië werkten.

Chevallier geloofde dat “het Assad-regime” niet ten val zou komen”  en dat president Assad sterk was. Dit had hij als diplomatieke boodschap vanuit Damascus gestuurd, waarvoor hij naar Parijs moest terugkeren. Ook op het ministerie bleef de Syrië-ambassadeur bij zijn standpunt, en zei dat hij nauw betrokken was bij wat er “in het veld” gebeurde, en dat hij verschillende regio’s in Syrië had bezocht maar niet het idee kreeg dat het “Assad-regime” aan het “afbrokkelen” was.

Tijdens zijn uitleg werd Chevallier onderbroken door Galey: “Praat geen nonsens!” zei de Midden-Oostenadviseur. “We moeten niet aan de feiten vasthouden, maar verder kijken dan onze neus lang is.” De interruptie van Galey werd door de aanwezigen als “vijandig” ervaren.

Toen president Assad in 2008 in Frankrijk als een “vorst”onthaald werd, door Sarkozy, zou dit de laatste keer zijn.

Afbeeldingsresultaat voor assad in syria 2008

Er werd een voorstel voorgelegd aan Assad om de “olie en pijpleiding door Syrië te laten lopen”. Frankrijk zou 80% van de opbrengst krijgen en Syrië 20%. Hierop antwoorde (tegelijkertijd de oorzaak van de oorlog, de droogte in Daraa was het startschot niet de aanleiding) president Assad, dat het koloniale tijdperk voorbij was en Syrië een soevereine en onafhankelijke staat is, die zelf beslist wat en hoe te doen met haar economisch belangen! Dit is de “trigger” geweest voor de plannen van de NWO (Nieuwe Wereld Orde, of schaduwregering), om in 2011 de oorlog aan Syrië te verklaren!

Het boek Les Chemins de Damas  (Oorspronkelijk gepubliceerdmei 2005 AuteurPierre Bordage )  beschrijft hoe Franse diplomaten en inlichtingendiensten onder druk werden gezet.

Ook zouden er naderhand in latere jaren rapporten gemanipuleerd zijn. Deze rapporten gaan over het overlevingsvermogen van de Assad regering en over de nasleep van de chemische aanval van het Syrische leger op de regio Ghouta in augustus 2013.

Over het laatste zou president François Hollande een aantal opmerkelijke besluiten hebben genomen. Volgens Al-Akhhbar probeerde Hollande “samenvattingen van een aantal voorgaande externe veiligheidsrapporten en militaire intelligentierapporten over de chemische aanval op de Syrische regio Ghouta” minder relevant te maken.

Op dat moment mobiliseerde de Franse president internationale steun voor een militaire aanval op de degenen achter de chemische aanval en die onschuldige mensen hebben “vergiftigd”. Het boek stelt vast dat aan de conclusie van het bijbehorende rapport zo was ‘bijgeknipt’ door de minister van Defensie Jean-Yves Le Drain, dat het schadelijk was voor informanten.

Terugkomend op Libanon, hetzelfde spel wordt geprobeerd te spelen, de spelers zijn hetzelfde, de VS, Saoedi Arabië, EU/NATO, m.n. Frankrijk speelt een grote rol als manipulator, Libanon en Syrië waren immers koloniën van Frankrijk.

Saoedie Arbië speelt nu meest verderfelijke rol in het midden-oosten, met hun wahabi ideologie (waar ze zogenaamd concessies gedaan hebben, vrouwen mogen autorijden) blijven samen met Israël (geworden tot een terroristische politiestaat) de drijvende motor alle oorlogen in het midden-oosten, zoals Jemen, de onderdrukking van de Palestijnen en grootste exporteur van drones en wapens.  Israël, samen met Noord-Korea, heeft het non-profileration (niet aanval verdrag) inzake kernwapens bij de IAEA (Inyernational Atomic Energy Agency) niet ondertekend en dat zegt veel…heel veel!

Bron:

https://www.babelio.com/livres/Bordage-Les-chemins-de-Damas/10438

RT, de Wereld van morgen.

 

Help wij zijn nu Kremlin Trollen !

DONEER EN STEUN ONS WERK

DONATE AND SUPPORT US:

IBAN: NL10 SNSB 0902 6349 33

Afbeeldingsresultaat voor help we zijn kremlin trollen cartoon

 

Iedereen heeft het journaal afgelopen 14 november gezien? Daarin wordt uitvoerig ingegaan op de zogenaamde “nep” berichten, geïnspireerd door natuurlijk de Russen en dat de kersverse minister van binnenlandse zaken Ollogren (d’66 die partij die ooit voor het referendum was, Hans van Mierlo draait zich om in zijn graf), het wel even aan zal pakken, een gesprek met Google, Facebook en Twitter. We worden Kremlin trollen genoemd, ik moest direct aan die leuke film denken, kennen jullie die nog? The Gremlins!! Als je het snel uitspreekt Kremlins and Gremlins, beide zijn trollen, maar leuk zijn ze nietwaar?!

Haar voorbeeld was dat er een “nep” website circuleerde die leek op de website van de 2e kamer! Het voorbeeld zelf mogen we niet zien natuurlijk!

Verder kon ze niet uitvoerig ingaan op de vraag wie er dan precies achter zou zitten, Whizzkids in St. Petersburg, of misschien de inlichtingendiensten (FSB)?

Maar de zogenaamde “kwaliteitskrant:  NRC (velen beschouwen deze krant als de lange arm van de AIVD en de politiek) wist het haarfijn uit te leggen in onderstaand artikel, met naam en toenaam, toevallig ken ik alle personen die genoemd worden en als zij betaald worden door het Kremlin, moeten ze wel superrijk zijn. Net als, ik wordt niet per definitie genoemd, maar ben de “Assad-aanhanger”, die nauw samenwerkt men hen. Dat klopt helemaal, wij zijn wat je noemt de alternatieve media, die niet gehoord mag worden, omdat we misschien te veel weten, de waarheid in bepaalde zaken zeggen en worden afgedaan als brengers van “nep”nieuws, staatsgevaarlijk en ondermijning van de democratie (welke democratie dat ook mag zijn, want die is er allang niet meer in de EU). Helaas worden we niet betaald door het Kremlin, zij bij het NRC wel door hun leden en waarschijnlijk de politiek, nu er een noodfonds komt, alweer van d’66 voor “arme”journalisten! https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/14/pro-russische-activisten-proberen-in-nederland-de-publieke-opinie-te-bespelen-14008383-a1581044  

Deel 2, 3 en 4  over de Rusland saga (ja er zijn delen over ons geschreven, toe maar, na jaren genegeerd te zijn, wordt het te heet onder hun voeten) vindt je onderaan dit artikel.

Beschuldigd zijn we voor het sponsoren van twee dictatoren nota bene, die de VS en EU niet lieten winnen in Syrië, daarom werd eerst Assad beschuldigd en daarna Rusland, die op verzoek van de soevereine Syrische regering heeft meegeholpen IS en andere terroristische groeperingen te verslaan, dezelfde EU en VS die het nu op een akkoord gegooid hebben om ongeveer 3500 IS strijders met gezin uit Raqqa te laten ontsnappen, enkele reis Europa?

Afbeeldingsresultaat voor IS escape from raqqa green busses

IS strijders op weg naar Europa, via Turkije Foto: CBS nieuws

Hier een bericht over nieuwe liberale minister van binnenlandse zaken en vice-premier, voormalig loco-burgemeester van Amsterdam:

Ollongren maakt het zich lastiger

Vanwege haar dubbele nationaliteit kreeg ze van Geert Wilders een motie van wantrouwen aan haar broek, maar die actie van de PVV-leider werd nauwelijks serieus genomen. Voor het debat dat donderdag plaatsheeft, hoeft ze niet echt te vrezen. Maar Ollongren heeft het zich wel lastiger gemaakt, nadat ze eerder deze week een brief naar de Tweede Kamer stuurde die nogal wat vragen oproept. Die gaat over de digitale dreigingen van onder meer Russische inlichtingendiensten.

De brief is vooral een pleidooi voor de invoering van de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (Wiv), ook wel  ‘sleepwet’ genoemd. Die moet inlichtingendiensten ruimere bevoegdheden geven om digitale data van burgers te onderscheppen. In maart 2018 wordt daar een raadgevend referendum over gehouden.

De uitslag daarvan zal niet verhinderen dat die nieuwe wet er komt.  Ook het D66 van Ollongren is voor  invoering en hecht weinig waarde aan de uitkomst van de volksraadpleging, voorheen toch een kroonjuweel van de partij.

Toe maar 95 miljoen wordt er uitgeven aan veilgheid, kunnen wij Kremlin-trollen alleen maar dromen!

Bron:

Deel 1: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/13/cdaer-omtzigt-stopt-voorlopig-als-mh17-woordvoerder-14007104-a1581042

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/15/trollen-strijden-om-politiek-gelijk-14015652-a1581191

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/14/kabinet-rusland-probeert-politiek-en-publieke-opinie-te-beinvloeden-14014543-a1581090

Kajsa Ollongren: de vrouw die de premier influisterde en nu zelf beslist